Lördag 4 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: InternetStart

Piffa upp bildgalleriet?

Piffa upp bildgalleriet?

Jag tycker att alla bilder ligger i en enda röra i bildgalleriet..
Vissa bilder har för stor upplösning, så när man klickar upp bilden så ser man bara hälften, utan att ens kunna skrolla bilderna vare sig på höjden eller i sidled..

Varför inte piffa upp bildgalleriet, så när man klickar på en bild så kommer man in på en ny sida, där bilden är förstorad till kanske max 200x200.
Sen lite information om bilden, vem som lagt upp den, upplösning, filstorlek m.m.
Klickar man på bilden så ska den visas i fullstorlek, med möjlighet att kunna skrolla.

En kommentarsfunktion vore kanon det med, så att man kan kommentera uppladdade bilder.

En sökfunktion kanske också vore något att ha? Så att man kan söka på en specifik användares bilder samt under vilken kategori?

Om det inte är för krångligt att genomföra, så kanske det vore något inför nästa version av IS?
Antal svar på detta inlägg: 8
Kanske en dum fråga, men ....vilket bildgalleri?
http://www.internetstart.se/bildgalleri/
Bra ide!
Annons
@kjellbertil : till vänster på internetstart så finns en länk till internetstarts bildgalleri.


@ Fajjer , ett bra tips till bra att ha lådan att införa.
angående storleken, så går det att minska eller öka bild storleken i % i IE 8 ,
nere i höger delen av IE8 (statusfältet)
Göcke: Ok, jag är lite omodern av mig.. Jag sitter fortfarande kvar i XP med IE7..
Finns inte %funktionen i ie7 med?
jovist gör den det.
Då är det något som jag har missat iallafall.. Det finns inget nere i mitt högra hörn som kan få mig att ändra storleken på fönstret.. Men det är shit the same nu.. För nu ska jag ut på krogen! :D

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem