Lördag 4 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: InternetStart

Forumvänner

Forumvänner

Ibland undrar jag om man skulle vilja träffa de personer man träffar på olika forum. Jag har själv ett litet forum på 26 medlemmar, de flesta av oss har känt varandra i flera år, och tanken har funnits på att försöka samlas, men därav har ingenting blivit.

Problemet är att ingen av oss egentligen känner varandra Irl, Nisse 65 år kan ju var Elsa 34, Leiake här på IS kanske är kanske Gunilla 49, jag kanske är Maria 80, man är ju helt utlämnad till att tro på den man konverserar med.

Jag tror inte jag vill deltaga i en sådan träff, den person som jag tycker jag har enormt mycket gemensamt med, kanske i mitt tycke Irl är en riktig torrbulle, jag vill inte mina intryck från olika forum angående mina "vänner", skall visa sig helt felaktiga, därför föredrager jag att inte träffa någon Irl, så vet jag att jag inte blir besviken.
Antal svar på detta inlägg: 7
Ha Ha Vi på IS kanske skulle kunna träffas på ex. Nya Ullevi. Vilken "BRAKFEST" Leiake kunde vara festledare!!
Thomas2!

Där ser man hur fel man kan bedöma medlemmar på ett Forum.

Jag gillar inte fester. Då blir vanliga människor som tokiga. Även dom som är nyktra.

Jag har aldrig varit på Ullevi. Kommer aldrig att gå dit.

Men jag tycker om att "lalla" på IS Forum.
Är med i 2 olika forum som administreras via hemliga grupper på Facebook. I dessa forum känner alla varandra och vi träffas var 5:e år. Mycket trevligt och inga överaskningar.
På IS finns det ett antal som är som kameleonter, dvs de byter skepnad (nickname) vilket inte tilltalar mig. Om man skall lämna ut åsikter i div. spörsmål måste man ju veta vem som skriver. Om det handlar om datafrågor är det väl inga problem men andra frågor av mera personlig art är ju känsliga att lämna ut.
Alla på IS forum borde ha en tillförlitlig presentation. Foto är väl upp till var och en att lägga ut. IS är väl inget undantag, MSN, Facebook (om man inte ställer in sekretessen rätt) och div andra forum kan man ju inte lita på att det är personen som beskriver sig. Massor av våldtäkter och andra kriminella handlingar har ju börjat via olika internet forum.
Annons
per66!

Bäst att jag svarar på ditt långa inlägg. Annars du bliva sur.

Jag håller med dig. Man vet inget om sanningen på ett Forum.
Men vad vet du om grannen där du bor. Inte ett "skit". Möjligen vilken färg
på ögonen. Annars är det nog fattigt på information.

Har man grannar som man känt i 55 år. Då vet man lite. Men inte allt.

Tro mig!
PonGot!

Kameleonter!

Det finns många sådana djur på detta Forum.

Jag vet inte varför dom bär sig så konstigt åt.
Dom är ju inte "korkade". Det är kanske något med magen.

Jag gillar din stil. Du är så öppen ibland så man undrar.

Men jag tror du är en ärlig man.
Du har säkert helt rätt Leiake, jag har bott där jag bor nu i 12 år, och det närmaste jag hittills kommit mina grannar är att vi hälsar på varandra, annat var det när man var gift och hade småbarn, och bodde i ett nybyggt villakvarter, men det blev ibland för intensivt, man vill ju själv välja sina vänner, så är det väl på Internet också
per66!

Det är ungefär så det funkar. Man har TV och Internet idag.

I mitt villaområde har jag bara varit på besök hos 2 st. på alla år.

Småbarnsfamiljer umgås ett tag. Men intensiteten avtar snabbt med barnens stigande ålder.



Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem