Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Pepparspray??

Pepparspray??

Hej Nu så har jag en liten konstig förfrågan.

Var på en stadsfestival igår och fick rycka in på ett discotek där 4 personer hade blivit utsatta av pepparspray på dansgolvet.

Dom hade alla kraftiga reaktioner på hosta.
Det sved och kliade i luftrören sa dom.
Ingen hade ögonsveda

Jag var lite handfallen för det känns inte som någon typisk reaktion av pepparspray.
Pepparspray har väl liknande effekt som tårgas??

Är det någon som har erfarenhet, kunnighet inom detta och som vi dela på kunskapen.
Har slagit detta på Wikipedika utan att fått nåt svar
Antal svar på detta inlägg: 4
Verkan av pepparspray är olika. Har man fått det direkt i ögonen så blir de flesta utslagna pga detta. Det svider fruktansvärt, men det finns personer som inte påverkas av detta.
Har däremot någon sprutat ut pepparspray i ett rum, utan att någon fått det direkt på sig, så drabbas man av hosta och ibland även ögonsveda, men detta är inte säkert utan beror mer på koncentrationen av sprayen i rummet.
Ok.
Då är jag lite mer förberedd på kvällens upptåg ifall det skulle fortsätta ikväll.'

Det var speciellt en person som hade enorm hosta som knappt gick över. han höll på i minst 30-40 min och det hade inte gått över helt när vi lämnade honom.
Hoppas vi stöter på denna person ikväll med så vi kan höra med honom hur han mår nu.
Behandlar du en person exponerad av pepparspray eller tårgas- använd handskar. Gnugga INTE in kemikalierna och spola INTE med varmt vatten som öppnar upp porerna och hjälper kemikalierna att tränga ner.


här står om hur pepparspray fungerar och även behandling efter att ha blivit utsatt

http://www.pepparspray.se/


Annons
får du pepparspray i ögonen så ska du skölja ögonen under lång tid i kallt vatten. Det kan ta 30 minuter som du får lov att stoppa huvudet i vattnet och MYCKET VIKTIGT är att man blinkar i under vattnet så att man skjöljer bort preparatet

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem