Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Inloggningsproblem

Inloggningsproblem

Jag har fått ett problem med min dator som kom bara med en gång. När jag startar min dator så kommer jag rakt in i "Den här datorn" och för att komma in på skrivbordet så får jag gå i aktivitetshanteraren och skriva explorer och då startar datorn och jag kommer in på skrivbordet. Jag har Windows 7 men det är ju samma som Vista. Varför har det blivit så och hur kan jag fixa till det så jag kommer in på skrivbordet direkt när jag startar min dator.

Behöver snabb hjälp för jag blir tokig på detta.
Antal svar på detta inlägg: 19
Sidor: «1 2

Som jag förstod så startar inte explorer?

Så var det när jag hade fått in ett virus på min dator och det var därför jag undrade.
antar att du provat systemåterställning?
En reperation av windows installationen bör nog hjälpa om en systemfil skadats.

Läste om något liknande (visserligen på Vista) på ett annat forum som kanske är värt att testa innan repinstallation.. vad vet jag, kanske blir värre

http://eforum.idg.se/viewmsg.asp?picture=ok&EntriesId=1124845#1124845
Annons
Jag har prövat att göra en systemåterställning men det går inte. Jag ska testa de lösningar som ni har givit mig här och återkommer under dagen om det löser sig.

Jag installerade win 7 i helgen och har bara använt det ett fåtal gånger så så nytt är det.
Problemet har löst sig och det var Wacko som satt inne med lösningen. Det var ett fel i regedit HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Winlogon som gjorde att den inte startade. Ni kan läsa mer om det om ni följer länken i Wacko´s inlägg här.

Tack Wacko för hjälpen och alla andra också som har kommit med förslag till hjälp.
haha , ett klassiskt registerhack löste problemet.
kul att det löste sig
En fråga till Göcke, du skriver att Vista ska få ett utseende som liknar Windows 7, när kommer det och hur kommer man att installera det?
en bra fråga Raj-Raj, men svensk windos7 kommer ju 1oktober om det är rätt.
inte före i alla fall, och de vill nog ha marginal så de som har vista uppgraderar till
windows7 i stället.
har ni hört något annat så får ni sia om det
RAj Raj. Jag vill minnas att det kommer att ligga som ett alternativ under Windows update.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem