Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Felmeddelande vid start

Felmeddelande vid start

Har en fråga angående inloggningen av en dator med Vista Home Premium. Det kommer upp en ruta på skrivbordet där det står att programmet inte kunde startas för att filen C:\windows\system32\qOiIcaAr.dll inte kunde hittas, någon som vet vad det är för program så vi kan installera om det igen.
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: 1 2 Nästa »

Det står så här,

Det går inte att läsa in C:windowssystem32qOiIcaAr.dll

Åtkomst nekad

Vad menas med det?
Har du haft nåt virus eller nåt annat oönskat som du har tagit bort på datorn?
om du har nåt program på schemalagd skanning med inställning att ta bort eller flytta till karantän så kolla logfilen fför det programmet.

Eller har du nyligen installerat eller avinstallerat nåt?
Det var nog Ad-Aware som tog bort det och la det i Karantän men jag la tillbaka det men det kommer ändå upp när jag startar om datorn.
Annons
Kan du inte få fram vad det hette som adaware tog bort? i nån logg?

troligen ligger det kvar en registernyckel nånstans i nåt autstart nyckel, det kan börja med att kolla är dom enkla ställena som msconfig och autostart mappen som jag antar också finns i vista (är mer van vid xp )
har du provat en systemåterställning? leiakes medicin till alla datorproblem
Wacko!

Tänk om bilar vore lika lätta att reparera som ett OS-system med systemåterställning.

Bilen stannar på motorvägen. Soppatorsk!

Man klickar på gårdagens datum på intrumentbrädan. Tanken är halvfull igen.
Det är bara att köra vidare.

heter dll filen detta?? qOiIcaAr.dll
Ja och så är man framme dagen innan man startade
Ja, den heter qOiIcaAr.dll och ska ligga i Windows\system32.

Åtkomst nekad står det.
Du måste väl märka vilket program som inte fungerar längre?
Testa alla program tills du hittar ett som inte funkar längre. Vet vi det så har vi kommit en bra bit på vägen.

Eller kör ett program som testar och fixar brutna länkar i systemregistret så kan du i alla fall få bort felmeddelandet.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem