Onsdag 1 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: TV, film och musik

HD tv

HD tv

Hej på er!

Efter att våran tv pajat så köpte vi en ny tv.
Det är en hd tv, och jag förstår inte riktigt vitsen med det:(

Jag har HD kanaler att titta på och bilden är bra, men jag tror inte att det var så mycket sämre bild på den gamla tjocktv:n.

Kollar jag på andra kanaler som inte är hd kvalitet så tycker jag nästan att den gamla tjockisen hade bättre bild!

Parabolen står på 100% på både styrka och kvalitet.

Är HD ett säljarknep bara eller?
Antal svar på detta inlägg: 25
Sidor: «1 2 3 Nästa »

patrikke!

Jag tror du måste läsa på din läxa. Om TV i allmänhet.

Jag höll på med min nya TV i flera veckor innan jag hade plöjt igenom instruktionsboken. Dessutom måste jag ha en separat digitalbox. Den var lurig att ställa in. Jag fattar, än idag , inte att jag klarade det till slut.

Du blandar ihop digital TV med HD-sändning. Det är inte bra.

Skall man ha nytta av HDTV till 100% så skall det vara minst en 50 tums TV.

Har du 50 tums PlasmaTV?
Här finns bra information:

http://www.popvet.se/HDTV_01
Jag har Hd box och HD tv.
Samt abbonerar jag på Hd utbud.

Digital-tv och hd sändning det vet jag att det inte är samma sak.

Jag har även digitalboxen som klarar av hd sändningar inställ på HD.
Det är den senaste boxen från viasat jag har.

tv,n är dock inte 50"utan bara 32" med det bör ju inte göra någon skillnad?
Annons
ingen H-D TV UTAN HD BOX..!! patrikke..det skall inte göra någon skillnad så länge din TV/box klarar signalerna o kan leverera..FORMATET.. till din plattskärm..men det ska dessa ju göra enligt dig så..då ere nog antenn justering som gäller..Men samtidigt ingen HD tv utan en Real Hd tv..är skillnad på real HD o HD ready..en jävla skillnad..köpmanna bluff..TOTALT!!!kolla specifikationerna på tv:n.Lycka till o messa så vi andra lär oss lite mer om vad som gäller..
Parabolen har 100%i mottagningsstatus. Både på kvalitet och styrka.

http://www.finlux.se/2511?dsid16=kv2msnua15kfcbbcm8coq58l61


;r är min tv, bara Hd ready, innebär det att den inte klarar av att visa hd programmen som den ska då?

HD Ready har en minsta upplösning på 720 rader för visning av High Definition-innehåll.

De kan ta emot HD-videoformats i 720p och 1080i, men kan inte visa de mer avancerade 1080p-källorna i fullständig upplösning.

Bilderna kan förvrängas en aning, så det är inte perfekt. Däremot så får du utmärkt bildkvalitet med Blu-ray Disc™-skivor, uppskalade DVD-skivor och PLAYSTATION®3-spel.

För att en TV ska få använda den här logotypen krävs det att den använder bredbild och både har en analog komponent och en HDMI™-anslutning.

HD Ready 1080p eller "Full HD" är framtiden. Dess skärmupplösning överträffar minimikraven för HD Ready med sina 1920x1080 bildpunkter.

Den visar innehåll i 1080i och 1080p utan förvrängning, vilket innebär att du kan välja en större skärm än din aktuella TV (även om ditt rum inte är särskilt stort).

Den större detaljrikedomen innebär att du kan sitta närmare en större TV utan att se de enskilda bildpunkterna, så att du kan njuta av nästa generations hemunderhållning till fullo.

Utöver det så garanterar HD Ready 1080p-logotypen att innehåll kan återskapas i 24 Hz (24 bildrutor per sekund), samt 50 Hz och 60 Hz (bl.a. DVD).
Den ska ju klara av att visa både 1080i och 1080p samt 24hz enligt instruktionsboken.

Då är detta bra då eller?

Du verkar vara en tv-försäljare sofus
Nej, jag är ingen tv-säljare. Har hittat texten på nätet. Det står ju lite om skillnaden på HD-ready och full HD.

Det står ju att HD-ready kan ta emot HD-videoformats i 720p och 1080i men att bilderna kan förvrängas en aning.

Är övertygad om att det är bra. Det viktigaste är att du är nöjd.

Har själv en HD-ready tv med HD box från Comhem. Har bara de digitala kanalerna utom SVT 1 som även sänds i HD format. Men ibland blir den bilden så otroligt klar så jag tycker nästa det ser overkligt ut.

Hoppas att du får glädje av din nya tv.
Jo, nog är bilden bra på hd kanalerna, men de övriga kanalerna så är det inte lika bra som det var på vår gamla tjocktv, tror jag

Jag får kolla på tv,n som den är och anse att Hd är en aning överskattat.

Kollade på lite idrott häromdagen och enligt reklamen så blir man ju delaktig, men så är det inte, jag kunde i alla fall sitta kvar i soffan i lugn och ro och tittade på de som idrottade.

Tack för era svar.
skriv in din tv:s modellbeteckning o namn, samt din digitalbox:s modellbeteckning o namn.så ska vi kika lite på detta,,

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem