Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Hösten

Hösten

Nu är hösten här! Dis,dimma rengn. Skumt när man lägger sig ,skumt när man stiger upp.

Om åtminstånde alla löv på träden kunde ramlar av samtidigt,istället för några varje dag. Värst är lönnlöv och björk.

Man få blåsa löv minst två ggr i veckan,för att det ska se någolunda vetigt ut i trädgården. Vilket skitjobb!!!!
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

Men hösten medför andra saker också, som är desto roligare.

*Just nu pågår hummerfisket för fullt roligt, spännande och socialt.
*Om en vecka får man man släppa drivande hund efter rådjur, fantastiskt roligt.
*om dryga två veckor blir älgen lovlig, kanske ännu roligare.
*skogarna är fulla av svamp, gott.*man kan tända en bra, läsa en bra bok med ett glas vin.

Det finns så mycket mer.

Om man tänker på det så kanske man kan stå ut med att blåsa löv några ggr. i veckan.

/B

Skjut då så många älga ni får! Det är alldeles för många,åtminstonde här nere.

Orsaka många bilolyckor! I bland får man känslan av att man "spara" för många älga.
Jag kan bara hålla med dig Bosse, Älgjakt har jag redan ägnat en vecka åt uppe i Jämtlands skogarna och om två veckor blir det en vecka till där uppe, sedan blir det Älg och Rådjur på helgerna här nere i Västmanland i Ramnäs skogen, så visst
är hösten underbar.
Annons
Hur kan man skjuta ett rådjur som har så vackra ögon. Det är mig en gåta.

Älgar är jag inte så noga med. Dom är stora och stökiga. Skjut allihop.
För att inte tala om vildsvin!! Här i Alvesta får man sätta upp el stängsel, för att freda sin gräsmatta mot dessa marodörer!! Jaga på!!
Thomas2!

Jag tror på vildsvin. Låt dom gå i stora inhängnade områden. Typ Alvesta kommun.

Jag har sett vanlig svinuppfödning på nära håll. Det är inte trevligt.
Hösten är en underbar tid, det blir hög klar lust, blå himmel och kalla nätter gör att man sover bättre, sedan så är hösten underbar för att efter den kommer vintern.
Vintern är också underbar, allt blir vitt, snön knarrar under fötterna när man går och under vintern så är det både jul och nyår vilket är en skön tid då man får träffa många vänner, sedan är vintern underbar för att efter vintern kommer den underbara våren.
Våren är underbar med knoppar i träden, smältvattnet porlar i dikena och fåglarna återvänder så man kan vakna tidigt av fågelkvitter, sedan vet man ju att efter sommaren så kommer den underbara sommaren.
Sommaren är så underbar med varma dagar, solen som gassar och man får dricka rosevin på balkongen, dessutom är det midsommar då man återigen får träffa många vänner. Dessutom får man klippa gräshelvetet och rensa rabatterna från allt förbannade ogräs. Dessutom vet man att efter sommaren så kommer den underbara hösten med sin klara luft och underbart blåa himmel.
Hösten är en underbar tid.......
qrtan!

Man sover bättre på hösten. Där håller jag med dig.

Man skall bo nära ekvatorn. Där går solen upp klockan 06:00,och ner klockan
18:00. Ordning och reda. Med andra ord.

Där du bor är ju rena soppan.



qrtan I luleå kommer hösten tidigt och våren sent!! HU jädan mej!! Men ni har nog inga vildsvin!
Här i Luleå (Klöverträsk) har cirka 90% av löven fallit, vi har haft cirka -5 grader någon natt så nu är det snart vinter. Fördelen med att bo här uppe det är att vi har verkligen 4 årstider, när det är höst så stormar det, det är hög klar luft och skönt att andas. På vintern har vi snö, vi vet att när snön kommer i oktober-november då ligger den oftast kvar fram till april-maj. Vi vet att vi kommer säkert att få någon vecka med svinkallt d v s -30 eller så. Sedan har vi en skön vår som varar till till slutet av maj men ibland fram till midsommar. Sedan brukar Luleå ståta ganska högt i solligan och dessutom så lyser den nästan dygnet runt så vi har verkligen 4 årstider.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem