Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Router

Router

Hej

Någon som vet om man måste göra något särskilt med en router för att få den att fungera efter att man bytt bredbandleverantör?

Antal svar på detta inlägg: 8
ja gå in i setupen på den och fixa inställningarna som du fått från din bredbandsleverantör, om de inte stämmer överens med den förre
Men jag har såvitt jag minns aldrig gjort några instaällningar någonstans?
Jag har hellerinte fått några nya inställningar från min nya leverantör.

Routern är inte från min bredbandsleverantör
strut , du kan ju nämna vilken bredbandsleverantör du hade och har nu, så kanske någon kan bistå dig

och vilken router modell du har
Annons
Visst, men du kommer inte ha den blekaste aning om min nya, extremt lokala bredbandsleverantör :)

Jag hade Tele2 och nu har jag La Cable, som finns i Dalarna och ett litte område i Stockholm (men de är bra!)

Min router är en Wippiesrouter Homebox, som jag haft i flera år och som fungerat perfekt hittills.

Modemet funkar bra, jag sitter ju på kabeln nu. Han som var här och installerade modemet sade att det inte skulle vara några problem med att koppla in en router i modemet.



strut , i så fall borde ju din duktige tekniker ha fixat det.


men eftersom du redan har ett modem som fungerar ,
så har du ju inställningarna som du skall ha i din router,
redan att finna i din dator om den fungerar att surfa med.

sen får du ju labba med om du skall ha fast IP eller dynamisk från din router till dina datorer. och det får du både justera/kontrollera i din router och i dina datorer.
Han har ju inget med min router att göra. Om jag ska ha en router, vill jag kunna fixa grejerna själv.

Du menar att routern bara ska fungera? Jag ska inte behöva göra något egentligen?
Denna router kanske inte funkar med tv-uttaget, utan kräver ADSL. Jag låser denna tråd och vänder mig till routersupporten istället.
strut , din router Wippiesrouter Homebox är en lite udda router.
men läs gärna här, kanske får du lite tips. om du inte redan varit där.

[http://forum.wippies.com/wiki/Homebox_-_Installation]

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem