Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Google Chrome

Google Chrome

Har nu ändrat till Chrome och fått uppleva en ny snabbhet. IS startar snabbt och elegant och fungerar således mycket bra som startsida.
IE 7 som jag nyttjat tidigare var ett långsamt sätt att koppla upp sig på.
Antal svar på detta inlägg: 30
Sidor: «1 2 3

Vet inte så noga. Men det är nog antingen eller.
Jag kan i alla fall starta FF med både mini-ikonen i Aktivitetsfältet och normalikonen på skrivbordet. Men fråga mig inte hur, Jag gjorde en ominstall direkt från hemsidan.
förut har endast den ikonen i Aktivitesfältet gett utslag. Den på skrivbordet har blivit inaktiv.
båda startar FF lika snabbt. Ren tur antar jag. Haha!!
Så jag har väl sas "både och".
Båda startar upp på sekunden.

Kanske jigsaw som är experten i detta kan svara på det.
Tjena Grabbar!!!
Har haft lite kul med datorn .
Kanon att ni tyckte att Preloader funkar bra.
Jå det är som Ozzy skriver att om man tömmer historiken med det kortkommando som Ozzy skrev så blir det lite bättre.
Vet inte om ni har detta eminenta lilla program:
http://www.ccleaner.com/

Prova det gärna. Har använt det ett bra tag och vill inte vara utan det.
jigsaw, kollade lite på CCleaner det var många inställningar man kan göra ...
hur rekommenderar du att man skall köra?
Annons
jigsaw en fråga till, såg följande i nåt forum:
'CC cleaner reparerar ju bara de första 6 hittade registerproblemen. För att reparera resten måste man ju köpa licensen! Eller har jag fattat fel?’

Stämmer detta eller ...
Hejsan laq!
Jag har faktiskt bara installerat det och kört som det är.
Enda inställningen jag gjort är att ställa om filstädningen till att skriva över en gång. (säker fil borttagning långsam 1 pass)
Avinstallerat har jag inte provat med CCleaner eller nåt annat heller för den delen, bara fixa registret och filstädning.
Filstädningen tar ett tag om man inte tömt på ett tag men ha tålamod det är värt väntan. Men ska du fixa i registret så rekommenderar jag att du sparar en kopia på dina registerändringar om det skulle bli fel.
Det har aldrig blivit fel med CCleaner här. Men allt jag skriver är min uppfattning om saker och ting samt att det funkarhär på denna datorn. Alltså U.P.A.
Hoppas du/ni blir nöjda.
Lite till om CCleaner. Om detta stämmer som du skriver vet jag inte men programmet har hittat mer fel än dom 6 som du skriver. Finns fler program som ska fixa registret men det tar vi en annan gång.
Förutom det jigsaw skriver:

Kör med Standardinställningarna i

"Filstädning" & Register.

Det enda jag ändrat utöver detta är.
Under "alternativ" "Kakor"
Har jag valt att flytta över till höger fält >>
www.seniornet.se & www.internetstart.se
Du kan senare om du vill återgå till standard
flytta tillbaka de ev. valda alternativen till
vänste fält << igen

I Registerrensning. Ta för vana att Alltid spara.
Du finner det sparade under "Dokument/Registerposter

Men även här upa
Allt hänger på användaren.
Tack för tipsen, nu är det bara att installera å köra!
Undrar vad Rolfre tycker om våran lilla "pratstund" om Firefox och annat i denna tråden?
Finns det ingen mer som har nåt att säga om Google Chrome? Jag klagade ju så det räckte.
Äntligen lite webbläsar-porr, det var på tiden.
Har testat att köra med Firefox PreLoader nu men det kraschar hela tiden och måste startas om gång på gång. Någon mer som har upplevt detta?

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem