Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Skolan

Skolan

Hej !
Jag skulle vilja diskutera situationen i skolan. Nu har jag varit där i snart 9 år. Ska det verkligen vara så att killarna ska få mer uppmärksamhet än vi tjejer?

Om det nu skulle vara så att en kille ( är ju oftast de) förstör lektionen. Då ska läraren få ut den personen ut klassrummet.Vi då som vill lära sig något får snällt sitta och vänta på att han ska få sig ut ur klassrummet. Det kan ibland ta flera minuter och en lektion är inte så lång.

Sen när det har varit prov så är det jätte många som ska ha omprov och vad får vi som klarat provet göra ? Vi får se nån tråkig film mendan han ska lära de andra som inte har hängt med förut.
Ska bli skönt att komma till Gymnasiet där alla vill plugga .
/ Mia
Antal svar på detta inlägg: 7
Du får nog räkna med att alla inte vill plugga på gymnasiet heller...
Du skall får svar, ingen annan som vill svara på din fråga.
själv är jag en kille på 29 åre.
Förstår din fråga alltså men killar vill vara tuffa coola.
Vad gör du själv? självklart du vill vara snygg smink, kort kjol.

tänk om du klär dig tant kläder en dag, fy fan prinsamt blir då.
om du gör det då kallar jag dig tuffaste tjejen hela världen
Hej Mia!
Trist för dig att känna så inför skolan-men tyvärr är det ju så det fungerar. Det är inte bara i skolan mönstret är så utan även i arbetslivet....

Problemet är ju som vanligt pengar....det behövs mer personal i skolan men kommunerna har det ju tufft tillräckligt med alla som ska ha pengar. Jag tror det hade varit bättre om staten skött skolan-som det har varit innan. eftersom man har skolplikt så borde det finnas plikt på att få en ordentlig undervisning också.
Sedan var det mycket b-ättre när jag gick i skolan-slutade 1975-då fanns det OBSklasser för stökiga elever där dom fick den uppmärksamhet dom behövde.

Henke har ju en poäng i det han säger-alla vet att dom måste gå gymnasiet men jag antar att dom som är skoltrötta i nian inte är piggare i första ring...
Det är ju inte alla som passar för att sitta i en bänk och matas med information-men det är ju det enda sättet man kan bli något på numera tyvärr.
Det talas om att införa lärlingssystemet igen-det hade verkligen varit bra! När jag slutade nian fanns det ju hur mycket jobb som helst-även massor av lärlingsplatser.
Jag tror att inte bara skolan utan hela samhället måste ta ansvar för att ni som går i skolan vill och kan lära er det som behövs.

Jag läste in NT som 35-åring och halva den klassen bestod av vuxna människor som fortfarande inte iddes plugga-så ha inte alltför stora förhoppningar om gymnasiet!
Annons
Jo ... Men eftersom jag har valt en plugglinje så tror jag att de flesta sållas bort.

Man kan inte påstå att våran klass har dåligt med lärare. På de flesta lektioner har vi en kille som ska hjälpa till. Men det gör inte så mke skillnad. En gånger har det varit fyra vuxna i vårat klassrum. Så personal finns det.

Professor Gösta : Okej jag sminkar mej. Men inte överdrivet. Det var jätte länge sen som jag hade kjol på mej i skolan och då var den inte speciellt kort.
Javisst skulle jag kunna gå i tant kläder, problemet är att jag inte har nå ;) . Men jag kan säga dej att mina kläder är kanske inte de allra senaste, men jag trivs i de kläder jag har.
Hejsan Mia

Jag har nu gått i skolan i snart 17 år (snart klar...) och min slutsats från grundskolan var att allt folk som var jobbigt tar plats och förstör. Nu när jag gått igenom både gymnasium och högskola har jag fortfarande kvar den slutsatsen. Det finns alltid folk man inte förstår varför de är som de är och tråkigt nog är det inte så mycket man kan göra åt problemet!

Sållningen som du pratar om stämmer visserligen men den tar nog mycket längre tid än du tror. Det är faktiskt inte förns nu som jag märker att alla som förstör för andra då de inte vill plugga försvunnit helt.

Stå på dig, satsa på att göra som du vill, sminka dig inte allt för mycket ;) och försök prata med dem som bestämmer (i det här fallet lärarna) så kanske de kan göra ngt åt saken.

Kanske har ni något elevråd??
Okej, synd att det är så.
Men det kan inte bli värre än vad det är nu iaf.
Lärarna vet redan vad som är problemet och det försöker göra nå åt det, men det spelar ingen roll.

Visst har vi elevråd, har själv suttit där är reserv nu. Men vad kan de göra. Det enda som bestäms där är .... Ingenting egentligen.
Lillan är oxå Mia ;)
En liten miss av mej bara

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem