Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Hobby och motor

Hundar och jakt

Hundar och jakt

Söker men hittar ingenting om varesig hundar eller jakt.
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

Är det på forumet eller på internet?
Här är tips från internet.

www.jagareforbundet.se/svenskjakt

www.skk.se

//Janne
Och här en till.

http://www.jaktojagare.se/se/view.php?id=1917
Här en till, med forum, kräver dock registrering men det kostar ju inget.

http://www.minjakt.se/index.php?service=authorize
Annons
I dag börjar det omtala s.k skyddsjakten på varg och just nu har man troligtvis skjutit två stycken. Det vore intressant att höra IS'arnas åsikt om detta fenomen och varför det finns ett så stort varghat i detta land. Jag gissar att det finns många jägare här på IS och det vore trevligt med era åsikter varför vargen inte får existera här i Sverige.
Jag är ingen jägare, men har barn.
Det är ingen höjdare när man ser vargen utanför huset, det lovar jag.

Jag vill inte ha vargarna så nära bebyggelsen som det är nu.
Sedan kan man väl undra hur de kan vara så tama som de är, samt om de är säkra eller om de får ett utfall mot någon?

I bland kommer det nertraskande en och annan varg,här oxå! Men jag ser helst att man slipper dom.
Vill inte ha dom i jaktmarkerna! Det är inga normala vargar som existerar i dag!
Det är inte normalt för vargen att gå in i uthus och leva rövare bland boskap. Tycker synd om dom jägarna som har fått sina hundar dödade av varg.Så skyddsjakten behövs i vårt avlånga land. OBS EJ VARGHATARE!. Vi har ett större problem i skog och mark nämligen vildsvinen,det är inte många som tänker på dom.
Här har vi nog av vildsvin!!! Utan behöva har ner vargen oxå!!
OK jag respekterar alla åsikter och känner nog mig lite ensam om att tycka att vargen kan få existera i vår fauna. Sedan är det nog inte lätt att vara jakthund det förstår jag för det finns även exempelvis inte bara varg utan även björn och ingen av dom gillar väl hundar som skäller.Gör du? Jag har hört att varg tagit för sig i beteshagar och rivit får men det är första gången jag hör att dom tagit sig in i uthus och jag förmodar ladugårdar. Märkligt betee'nde får jag hålla med om.
Hej snodden. Jag kan ju aldrig låta bli att lägga mig i, och en vacker dag får jag på nöten. Men tills dess så vill jag bara säga att nu är du inte ensam.
Jag är så urbota idiotisk att jag tycker att vargen ännu inte utgör något hot. Detta är upptrissat så till den milda grad att folk tror att vargen finns bakom varje husknut.
Läs historien om vargarna, om statistiken om vargarna, hur ofta tar de "vår" mat från oss? Hur ofta dödar de "våra" hundar? Hur ofta anfaller eller dödar de "oss människor"?
Vi har varg inpå knuten, vi har varg på vintersjön där vi pimplar, de söker fisk som eventuellt blivit kvar osv. Men så fort de får nys på oss så löper de till skogs.
Vi har betydligt VÄRRE VILLEBRÅD, som jag hellre skulle sätta skottpengar på !! och nu gott folk, sticker jag ut hakan.!! "Jaga Pedofiler istället, de gör betydligt större skada än några vargar."!!!!
De förtjänar inte friheten. De skall sitta inlåsta resten av livet.
Nu ni, får se om min hals sitter löst nu.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem