Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Swedbank

Swedbank

Hur F kan man sköta en bank så dåligt ,,,,låt nån som kan ta hand om banken ...sparka hela bunten men det går väl inte?
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: 1 2 Nästa »

Dom har ju satsat på Balticum. Det skulle dom inte gjort. Utan statliga
garantier så hade dom nog varit borta på marknaden.

Men efterklok kan alla vara.

Men efter regn kommer solsken.
Swedbank tar igen på gungorna vad dom förlorar på karusellen. Deras misslyckade kapitalplaceringar i Baltikum betalas av deras svenska kunder. Samtidigt ger dom stora bonusar till sina direktörer.
Jag tror att bonusar till bankchefer är en morot. Försvinner bonusarna, då behöver dom inte ta några risker. Då säger dom nej tack till alla riskbolag.

Då blir ju hela näringslivet förlamat.

Ni vet väl att dom betalar skatt på sina bonusar. Får dom 10 miljoner i bonus så
blir det"bara" 4 miljoner kvar. 6 miljoner går in i statskassan.

Min pension kommer från statskassan. Får dom 100 miljoner i bonus/skalle.
Då är det julafton för statskassan.

Då lever vi pensionärer tryggt.
Annons
Tror nog att om staten får in en massa skattepengar från direktörernas bonus, går det nog inte i första hand till pensionärerna

Bättre då att bankerna tar och minskar skillnaderna mellan in och utlåningsräntorna, då får alla kunderna glädja av det.
Ingarm!

Jag har ringt och frågat.

Annika Falkengrens skatt på bonusar går direkt till mitt pensionskonto.
Lite konstigt. Jag är inte ens kund hos SEB.


Swedbank är inte trevliga, dom luras :(
Ha,Ha!! Säg någon bank som är 100% ärlig?? Pengarna trivs bäst i madrassen!!
Thomas
Då ska du se till att ha antiflamskydd.
De madrasserna är så dyra, så då har du inga pengar kvar.
Ozzy!! Pengar i madrassen = Taxfri!!!!
Hejsan!
Jag vet inte exakt vad ni disskuterar här men jag tycker ni är ena gnällspikar.
Har ni inte så ni redar er kanske? Bilar och feta datorer och mat för dagen samt kläder så ni slipper frysa etc. detta med att dom "stora" herrarna tar från oss små har alltid funnits och kommer alltid att finnas.
Om ni nu har så stora summor på bankaboken så finner ni nog på ett sätt att förvalta dom så att dom ökar i värde.
Jag är också avundsjuk och vill ha det som dom rika men jag är en fattig arbetare och jag kan inte för mitt liv göra nåt åt det.
Baloo sa nåt bra när det begav sig:

”Var nöjd med allt som livet ger, och allting som du kring dig ser. Glöm bort bekymmer, sorger och besvär…”

Tack för mig i denna debatten

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem