Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Pepparkakor

Pepparkakor

Sitter just nu och doppar pepparkakor i min kaffemugg. Jag sänker ner pepparkakan en halv sekund i kaffet. Inte mer!

In med den i gomseglet.

Jag vet att det är mycket socker i pepparkakor. Det är inte bra.
Men det skiter jag i.
Antal svar på detta inlägg: 24
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Om man inte vill doppa pepparkakan så är det jättegott att smörja gomseglet med lite mögelost på pepparkakan. Finns god mögelost på tub, enkelt att få en klick på pepparkakan. Att ytterligare förhöja smaken så avstå kaffet och byt ut det mot glögg...
Tusan vad sugen jag blev på pepparkakor ( skall vara de hembakta ) får väl vänta 4 veckor till 1:a advent för att få denna delikatess.
Min favorit me peppar kakor är..;En riktigt god mögel ost eller en "camen bert".) felstavat me flit))..de e så dunder..funkar kanon me all ost..MUMS.. Testa den ni som ej testat..ni blir ej besvikna..
Mögelost på pepparkakor. Det har jag aldrig hört talas om.

Men jag skall prova. Men då går det väl inte att doppa kakan i kaffet.???
Annons
Du kan hälla kaffet ver kakan i det fallet, leiake!
Fast bara i en halv sekund
Så där ja, nu är lunchen intagen i kroppen:)
2 talrikar med fil och pepparkakor.
Ett stort glas mjölk (ca. 0,5 L) och en burk med pepparkakor är mumsfillibabba.

Kaffe dricker jag inte så det är uteslutet, det därmed filmjölk ska jag prova iallafall, vilken smak/sort ska det vara ?

Mögelost är nog en av de värsta saker man kan tänka sig.
Får du mögel på vanlig ost så kastar du det men att betala ett grymt högt pris för en tillverkad mögelost..... det är ett åttonde underverk som inte kan förklaras...

Men, smaken är som området nedanför ryggslutet
Nu har jag testat mögelost ihop med pepparkakor.

Det var ingen "höjdare" precis. Helt meningslöst.
Däremot hade jag ett"helvete" att öppna Kvibille Ädelost ur sin plastinpackning.

Jag kollade kaloriinnehållet i en pepparkaka. 30 kalorier i ett hjärta.
Jag klämmer lätt i mig 10 st. 300 kalorier alltså.

Inte undra på att folk är överviktiga.
Ett hett tips till oss alla som gillar pepparkakor, en glass från Triumfglass som heter Pepparkaksdröm. Det är vaniljglass med krossade pepparkakor i och den är helt sagolikt god rekommenderas varmt.
En kopp kaffe och så tar man en sked glass med pepparkakskross det är helt sagolikt.
Oh, det måste jag smaka!!!
Jag har bara sett den i 2 liters förpackning, men det brukar gå åt

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem