Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

IMAC

IMAC

Hej på er. Jag fundera nu på att köpa mig en imac äntligen . Undrar om det är någon som har erfarenhet av just den modellen. Tips, problem eller några andra reflektioner ni gjort. Ju mer jag vet desto bättre. Tack på förhand. devonrex.
Antal svar på detta inlägg: 6
devonrex , är du van mac användare eller nybörjare?
imac är en arbetsplats, och fungerar som en sådan.
Kan bara instämma med Göcke.
Som privatperson bör du ha ett stort intresse för Video/foto, musik eller cadhantering. Annars skulle jag nog sudda intresset av en iMac.
Jag har stort intresse i både musik och foto, men jag skriver mycket också. Vill ha en mac, för de var de första datorn jag använd , men sedan var jag tvungen att börja använda pc, vilket jag aldrig gillat. Så nu vill jag tillbaka till ursprunget IMAC. Där av frågorna jag hade i min tråd. Det kommer att bli en imac, men jag tyckte det skulle vara bra att få lite goda råd på vägen av dem som använder imac, de vet vad de talar om. devonrex
Annons
Har själv en 20" imac sedan 1,5 år och kan inte riktigt hålla med Göcke om att den skulle vara en arbetsplats. Det är helt enklet en himla bra dator med ett os som funkar direkt och enda gången det går trögt är när jag tvingas köra vista på en partion för bokföringen till frugans firma( Visma finns tyvärr inte till mac). Detta är min första mac men det blir nog ingen mer PC i detta hus så länge det funkar så bra.
Skall du spela så välj det bästa du har råd med och idag finns 21 eller 27", sedan kan jag bara rekommendera 99.se eller andra mac siter för att få detaljråd.
Men hur du än väljer så är du på rätt väg
Sorry, jag använder inte Mac men min dotter gör det.
Kan inte säga att jag har den bästa erfarenheten av mac men då har jag inte intresse av foto heller. Jag följer mer med strömmen och då det finns fler användare av pc så kommer mer hjälp den vägen.
Lycka till med med köpet.
tydligen missupfattar ni mig.
Jag är macanvändare sen 80-talet. av just anledningen att de fungerar.

men skall ni leka med flera OS så skall ni välja andra maskiner.
då gäller nämligen samma saker som för PC folket ,
när det gäller prestanda racet i processor osv
och nu kan ni se skillnaderna enklare , eftersom det i stort
är samma plattformar av hårdvara som körs i burkarna.

devonrex jag tror inte att du kommer att bli besviken på plattformsbytet.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem