Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: TV, film och musik

Hot mot Cardsharing

Hot mot Cardsharing

Det har kommit ut information om nya kort till Viasat som endast kan koda av två kanaler åt gången. Detta ska tydligen ha kommit med brev till vissa abbonenter med information om att även boxen kommer att bytas ut för att klara den nya mjukvaran som krävs.
Är detta bara rykten eller har någon sett/hört detta från säker källa eller har någon upplysningar om detta?
Antal svar på detta inlägg: 2
Det kanske stämmer, jag har nyss bytt till viasat och jag kan spela in en kodad kanal samt se en annan kodad kanal med bara ett kort instuckit i boxen.

Eller, rättare sagt kan jag spela in 2 olika program samtidigt(kodade) och se ett tredje.

Jag har den senaste pace boxen från viasat, värstingbox.
Fast, den är bara värsting enligt viasat.....
Otroligt seg box, vid uppstart från att den varit strömlös så tar den minst 2-3 minuter på sig, den hänger sig, texten halkar efter på filmer,dosan funkar i visa lägen bara.....
Har kontaktat dem flera gånger för jag tror ju att det är fel på min box, men de är tydligen inte bättre än så.

Har ni möjlightet att få deras värstingbox pace Så tänk ordentligt en gång, vill ni ha en seg box som gör tt ni måste starta om den under filmer när texten halkar efter? Eller en box som hänger sig osv??

http://www.viasat.se/node/161?selector=dthny Alternativ 2 på länken är boxen jag pratar om.

Nu har jag kladdat för mycket i netspells tråd, kanske får starta en egen tråd ang pace boxen
Ha ha ha, ingen fara att du kladdar.
Hade jag fått en box som den du beskriver skulle jag nog kladdat ännu mer
Jag fick några svar på ett digitalforum, jag stänger ner denna tråd om nån dag.
Som svar på min egen tråd, vilket verkar dumt men men, så kan jag säga att det verkar som om Cryptoguard har lämnat diskussionen med Viasat och övergått till mindre kabelbolag. Bra för mig, kanske sämre för andra.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem