Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

GB försvinner?

GB försvinner?

Under senaste tiden så försvinner det GB från min hårddisk, jag har inte laddat ner nya program eller annat. Jag undrar om någon kan förklara varför det försvinner utrymme och om jag kan göra något. Tilläggas kan att det försvinner c:a 1 GB varannan dag.

Häsning från langthom
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: «1 2

Spotify lagrar det du har lyssnat på.
Sedan använder programmet din dator för att skicka materialet vidare till någon annan som vill lyssna på samma som du har lyssnat på tidigare. En form av fildelning helt enkelt...

Klippt från Wikipedia:
"Spotify kallar tekniken on-demand streaming och använder det öppna formatet Ogg Vorbis istället för MP3.[17] Tekniken är en kombination av serverbaserad strömning och peer-to-peer-teknik. Det senare innebär att användarnas uppkoppling används för att skicka musik till andra användare. Låtarna cache-lagras på klientdatorn för att undvika onödig användning av bandbredd för att strömma samma låtar om och om igen."
Vet någon var i datorn dessa Spotifyfiler lagras. Jag har letat, men inte lyckats hitta dem.
C:\Documents and Settings\XXXXXXXX\Local Settings\Application Data\Spotify\Storage

Ändra alla "X" i länken till det användarnamn du har i Windows.

Dock vill jag poängtera att om en sådan här tjänst skall kunna fungera på ett bra sätt är det viktigt att alla drar sitt strå till stacken och hjälper till genom att bidra med lite hårddiskplats...
Annons
Hur mycket dataöverföring går det ut? Tänker på de mobila bredbanden som har datatrafiksbegränsningar.

På ett ungefär? I timmen...
hur sjutton kan man acceptera trafikbegränsning
"hur sjutton kan man acceptera trafikbegränsning"

Vad göra då?
Visst icenet har ett alternativ med obegränsad surf, men det kostar......

Alla andra mobila internet har ju ofta en gräns på 5gb/månad.

som konsument, måste vi sätta emot, betalar vi för en uppkoppling, skall ingen få hindra oss med begränsningar , framför allt så skall de inte ha det som prisalternativ.
Det borde räcka med hastigheten du kan nå, som pris alternativ.
för inte ens det är ju säker ännu.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem