Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Konvertera?

Konvertera?

Jag har sedan start installerat bl.a Microsoft Office 2000 och Mic Enterprise 2007.
Så började det krångla när jag från min Targa Hard Box skulle plocka fram en gammal inspelning. Jag har hållit på sen över ett år med att få rätsida på eländet.
Nu har jag efter alla möjliga och omöjliga försök kommit på att när man tar fram det gamla programmet så står där (kompatibilitetsläge) och när det står så då ska man upp överst i vänstra hörnet och trycka där på en kringla eller liknande. Då kommer upp en skärm där det står konvertera som man prickar på och allt är klart.
Men var kan man från början få tag i upplysningen som talar om hur man gör när man bär sig åt?
När jag en annan gång trycker på den där "kringlan" då finns inte konvertera inte med?
Antal svar på detta inlägg: 5
Har jag fattat dig rätt Mic Enterprise 2007 är det det samma som
Microsoft Office Enterprise 2007

Targa Hard Box är det en extern hårddisk?

en gammal inspelning är det en sparad fil på denna externa hårddisken
Svar på 1:an är JA. Svar på 2:an är INKÖPT PÅ LIDL.. Svar på 3:an är JA.
vad jag förstår så försöker du öppna en fil i det nya word 2007 formatet .docx
ifrån en gammal version av word. konverterar du en sådan fil kan du inte återskapa den till word 2007 format utan att läsa in den i word 2007 och spara den.

du kan alltså inte konvertera fram och till baka i en äldre version.
word 2003 har formatet .doc
word 2007 har formatet .docx
Annons
Konverterare online finns på denna sida http://www.docx2doc.com/
netspell , man kan ju undra varför man kör två microsoft office versioner och varför blandar man den. I Seggre95 -s fall skulle jag hålla mig enbart till office 2007
då slipper han allt om kompatibilitetsläges problem. och inte behöver han extra hjälp ute på nätet heller för att konvertera.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem