Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Fars Dag bara Jippo eller.

Fars Dag bara Jippo eller.

På söndag är det Fars Dag firar Ni det?
Vi firar det men med en överenskommelse,
inga presenter, bara komma på en fika och en stunds
samvaro!
Det kan ibland vara svårt att få ihop det, på grund
av barn och barnbarns alla aktiviteter.

Men på Fars Dag, Mors dag och födelsedagar,
har de alltid reserverat för familjens dagar.
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

För oss är Mors och Fars dag en helt vanlig söndag.
Ha,Ha,Ha!!!

En god FAR är värd 1000-lappar!!! Och helst lite mer!!

Har man skaffat barn måste det väl "bära sig"!!
Thomas2!

Barn är nog den sämsta affär man kan göra.

Det går inte ihop sig även om det var Fars Dag varje Söndag året runt.

Men vi måste ju föröka oss. Annars blir det ingen pension.
Annons
leiake: tala för dig själv med dålig affär...

Själv samlar jag alla kvitton på saker, mat, blöjor etc. jag köpt till barnen i varsitt kuvert. På deras 18-årsdag planerar jag att sammanställa en faktura och ge till dem på vad de har kostat under alla år. Lite ränta och administrativa avgifter på det så kan det nog gå ihop sig hyfsat...
Andreas!
Det var en bra ide, men risken är att du inte får några barnbarn, när de ser kostnaden
Söndagar är vår enda lediga dag på veckan och då blir det städning till våra djur och hela huset.

Ungarna brukar ge mig teckningar och själv så blir det Standardgrejen till farsan: SKRAPLOTTER

Han skrapar så det nästan brinner i pappret... Ingen spänning här inte.
Ska man bli miljonär ska det bli på direkten


Ja bruka få 1000:- precentkort,på MM. Då köper jag en ny mobil!!

Nu har jag 2st 3g och 2 st 3g-turbo plus 8 st andra. I år köper jag nog en pekmobil!!

Alla dessa spara jag,om 100 år kommer det att vara ett bra samlarvärde på dom!

Då få mina barnbarnbarn tillbaka pengarna som jag en gång fick plus ränta på ränta!!!
Oj vad svenskar är tråkiga i bland ....det klart man skall ha fars dag å fira med gemenskap kan behövas i dessa tider ,,,,behöver inte kosta mycket ..men kul för pappa barn mamma med ,,,,svenskens det där lite lagom är så tråkigt *L*
Hade man varit en av dom som inte lider av fattigdom och har tid över till vad man vill så kan man styra det på ett annat sätt...

Men alla är inte i samma situation och då får det bli som det blir

Man får vara som man är när man inte blev som man skulle

Had jag fått råda över mig själv utan problem hade jag gärna firat hemma med mina barn och sedan kört till mina föräldrar och firat där och till sist till min frus pappa och firat där...

En riktig "tårtambulans" på en söndag
Jag har varit far nu i 26 år, men har aldrig blivit firad på farsdag. Men det gör mig inget för jag använder inte slipsar så det slipper jag som tur är... Men det är som alla andra dagar, morsdag, jul och namnsdagar, ett jäkla påfund bara..

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem