Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Hjälp med att få bort filer

Hjälp med att få bort filer

Jag har ett problem, för ett tag sedan så tankade jag ner några patcher till ett spel (Rome Total War). Dessutom hade jag installerat spelet med skiva på datorn. Men när jag skulle ta bort det så gick det inte. det fungerade inte med Lägg till/ta bort program eller Uninstall. Så jag fick tillslut rensa bort spelet manuellt. Jag vet att det är fel att göra, men eftersom jag inte vet så mycket om datorer så tänkte jag då att de...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 26
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Där satt den patrikke! Rätt till slut.
Nu hittade jag det. Nu ska jag bara försöka lista ut hur man hittar själva filerna som jag vill komma åt. Någon som använt CCleaner innan och kanske kan tipsa?

Anledningen till att jag reagerade på att man behövde betala pengar var för att man var tvungen att skicka sms för att få en kod, tre stycken för 20kr/st. Och när jag klickade på den senaste länken kom det upp massa info om paypal. Men nu hittade jag gratisversionen.

Någon som har en aning om hur jag ska få fram just filerna som finns, men ändå inte i datorn?
Om filerna finns i datorn så hitta CCleaner dom!! Men om filerna inte finns i datorn?? Finns dom ju inte!? Eller??
Annons
Thomas2, du har ju absolut helt rätt. Men datorn ber MIG hitta filerna då den inte hittar dem... Hur nu jag ska klara det bättre:) Men vi får se om filerna försvinner nu när jag sök igenom så mycket som jag tyckte kunde vara relevant. De låg på C disken innan.

Och nej, de borde inte finnas, men det gör dem. Spökfiler typ. Eller moment 22 om du vill det, När man ska ta bort dem för att de stör installationen så finns de inte:)
Lichrat!
Gör så här: Start/Kör/Regedit/Sök/Skriv Rome Total War
När första filen dyker upp/högerklicka ta bort
Sök nästa.....osv det kan vara et 10-20 tal filer som ligger i registret
När alla är borta så kan Du installera programmet igen.
Dessa filer dyker FORTFARANDE upp, trots att jag nu kört CCleaner i princip överallt.

Rome - Total War Help (Filmapp som är tom)
Rome Total War 1,3 patch Read me ENG (Genväg)
Rome - Total War (genväg)
Rome - Total War (genväg)
rome_total_war_patch_1-5 (Program)

När jag gör som du PonGot säger så får jag fram filerna genom att söka i datorn, men jag får felmedelanden. På Filmappen får jag detta;
"C:\Users\Sandra\Desktop\Rome - Total War\Rome - Total War Help refererar till en plats som inte är tillgänglig. Det kan vara en hårddisk på den här datorn eller på ett nätverk. Kontrollera att disken är korrekt ansluten och att datorn är ansluten till Internet eller nätverket. Försök sedan på nytt. Om platsen fortfarande inte kan hittas kan det bero på att informationen har flyttats till en annan plats"

På genvägarna och programfilen får jag samma felmeddelanden på alla;
"Filens namn
Det går inte att hitta filen.
Kontrollera filnamnet och försök sedan igen."

Och meddelandet jag får när jag ska installera spelet är;
"An earlier version of Rome - Total War has been detected. Please uninstall this before installing Rome - Total War Gold Edition"

Jag försöker alltså installera serien av gamla Total War spel, och just detta spel hade jag installerat med skiva på datorn innan och togs sedan bort på ett felaktigt sätt.

Jag vill tacka alla som hittills försökt ge mig tips för att lösa problemet. Någon som gör sig klok på infot jag lämnat ovan?
CCleaner Har du prova att starta om datorn efter körningen av detta program?
Thomas2, jepp och samma meddelanden kommer upp som jag skrev tidigare. Det känns som om jag antingen gör något helt galet eller att det aldrig kommer gå att fixa:/
Ingen som har något mer tips eller kanske vet vad det kan vara som gör det här?
Lichrat!

Prova detta.

Start/Sök/ Alla filer och mappar. Skriv "Rome Total War" Sök.

Då kommer det upp filer. Markera. Hö.klicka och Ta bort.

Börja nerifrån. Filena hamnar då i papperskorgen. Töm den.
Ibland får man inte bort alla. Då starta man om datorn. Kör en sökning till. Då är det rent.

Sedan kan du installera programmet från din skiva.

Det finns en sökning i dolda filer,men den har jag aldrig provat.

Annars gäller "min fariksinställning." Det är krånglig men bombsäker.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem