Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Förlossningspsykos??

Förlossningspsykos??

När min bästa kompis fick barn så drabbades hon av förlossningsdeppression.. Mådde dåligt och kunde inte sova om nätterna, så hon var hos läkare och fick medicin för det.. Någon form av antidepp samt lugnande..
Jag tycker inte att det har blivit bättre, utan snarare tvärtom..

Hon har blivit tillbakadragen, säger inte så mycket och sjunker in i sin egen lilla värld. Jag tycker också att hon har blivit personlighetsförändrad, även om jag inte kan sätta fingret på hur riktigt.

Jag fick veta idag att hon drömmer mardrömmar om att hennes dotter blir knivmördad.. Även att hon ser syner när hon är vaken.. Spöken, onda andar m.m. så hon vågar inte gå och lägga sig..

Kan det vara förlossningspsykos, eller vad är det frågan om? Jag är inte så insatt i det här.
Frågar man henne hur hon mår så blir hon bara förbannad och ber en sluta tjata. Jag vet inte hur jag ska göra. Men det är min bästa kompis, och vill ju inte att hon ska må dåligt.. Någon som har erfarenhet av något liknande? Hur ska jag göra??
Antal svar på detta inlägg: 2
Har ingen erfarenhet men mitt förslag är att du söker i forumet på familjeliv.se. Absolut inget illa mot IS forum, men jag tror du har större chans att få svar på det du söker där...

Lycka till, det är jobbigt att se sina nära må dåligt...
Har heller inte någon erfarenhet av detta, Men har hon ingen nära anhörig som Du kan tala med och som kan hjälpa henne till en bättre vård, vilket jag tror hon behöver.

Under de omständigheter som Du talar om, kan hon ju vara en fara för både sig självoch barnet.
Skönt att Du bara finns till, och lyssnar när det behövs.
Men följ andreas råd!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem