Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: TV, film och musik

Viasat pace tds-850nv

Viasat pace tds-850nv

Är det fler än jag som har viasats box pace-850nv?
http://www.viasat.se/node/247

Det verkar som om att det är den sämsta skit som finns!

Har ringt till deras tekniska kundtjänst över 20 gånger och gnällt på den boxen och de svarar att man ska prova olika grejer hela tiden, idag var det att jag skulle släcka alla lampor om det var lågenergilampor, de kunde stör...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 53
Sidor: «1 2 3 4 5 6 Nästa »

Utom i priset, de kostade ganska så mycket med tanke på att jag har en box som SKA fungera.
Jag jobbar vidare med min pace 855 nu:(
Tror detta är den tredje i ordningen om måste startas om varje dag, och byter kanal själv osv.
Detta gäller ALLA 855,or enligt viasats tekniker.
Det handla rom mjukvaruproblem och det arbetas på en ny mjukvara till dessa, vilket det har gjorts sedan de släpptes.....

Ni som funderar på att teckna abbonemang hos viasat och blir intresserad av den inspelningsbara hd boxen, Överväg det ....

Visst, vill ni ha en box som måste startas om eller att man måste rycka sladden på för att få den att starta eller pausa var 5,e minut i filmer för att få texten synkad då kan ni skaffa den.

Om denna boxen hade fungerat bra så hade jag nog varit ganska nöjd med de funktioner den har.
Även jag har problem med pace på viasat men jag har viasat+ hd boxen , hakar upp sig ,men jag löser det med att ta ur kortet ur boxen ,gör den strömlös , sätter i kortet vänta 30-40 sek sätter i sladden så den får räkna upp å installera om kanalerna .
Detta händer imellan åt och är väldigt irriterande
Annons
viasat+hdboxen, Är det pace 460 du har då?
http://www.viasat.se/node/29

Nog är det irriterande så det räcker och blir över.
Tappar din box textningen på tv1000 kanalerna också?
Eller är synknigen fel?

Den bara stannar i kanalen vid snbba byten av kanal !!!!!!!!!!!!!
ja den till vänster har jag (på bilden )
Har haft kontakt med viasat så kallade supporttekniker idag igen!
Man blir förvånad hur de lyckas skaffa fel folk till ett sådant jobb.
-Har du grenuttag?
-Har du tryckt på "viasatknappen" på dosan?
-Har du någonting kopplat till boxen?
Jag bara väntade på om de skulle fråga vad för tapeter jag hade...

Hur som helt så frågade jag om jag kunde få byta 855 som jag har nu till 850,n som jag hade innan (då jag startade tråden), för den fungerar nu med ny programvara.
Får till svar att den delar de inte ut längre.

Viasat har inte en box med hd och HD som fungerar utom 850,n tydligen och den har de slutat med.
Är det inte *#&(/"#¤&¤#"!"#"!??

Väntar på samtal från någon annan på viasat nu som sitter i en högre position än den sk. teknikern jag pratade med.

Jag får nu rycka ur sladden till min box ca 1 gång i timmen för att kunna byta kanal eller för att få fart på bilden igen, efter att den fryser.
Haleluja, man tror inte det är sant, 2010 och problemen bara växer.
i 25år har det hållit på.
lycka till patrikke
Tack!
Jag blev nyss uppringd och jag får en ny box, IGEN!
De verkar kunna sprida boxar hej vilt omkring sig så de har npg för höga priser på sina tjänster när de har råd med det.

Skumt är det.
patrikke , ja inte är det gratis

men som en på suporten sa , du får vara glad att vi bjuder på det.

men du har väl hört jargongen vid detta laget.
peppar peppar så funkar min nu ,men ett tag så ställde boxen om min tv totalt och ett x antal samtal till viasat visade sig ge resultat . Men fortfarande så kan boxen haka upp sig ,och måste återställas ,ibland kan boxen stänga av sig och uppdatera sig mitt i ett tv-program ??????????????? men alla dessa problem är nu som bortblåsta ................

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem