Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Word 2000 svarar inte

Word 2000 svarar inte

Har installerat Office 2000 Premium på en ny Windows 7 dator.
Ser ut att funka så när som Word 2000.
Vid start av Word så kommer delar av Word fram.
Menyrad liksom Verktygsfält saknas och markören är en pil, ej insättningspunkt.
När jag klickar i tomma dokumentet kommer det fram på namnlisten (inom parentes) Svarar inte.
Har provat med att reparera men det blir ingen skillnad.

Hur ska jag lösa detta problem?
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

Den här frågan borde ha hamnat under Dator och Internet. Nån moderator kan ju flytta det dit.

Väntar på några intelligenta förslag.
Är det bara word som inte fungerar eller är det nåt mer i office sviten som inte fungerar ?
Har du provat en systemåterställning till ett datum före senaste skapade dokumentet ?
Det verkar ha hjälpt flera stycken med samma problem, det tyder på att en registernyckel inte har rätt värde.
Annons
avinstalera
och instalera XPmode
och instalera sen office2000 under XPmode

Det är som alltid , att äldre program och hårdvara inte fungerar i nya operativ.
och där är inte windos7 bättre.
Därför har XPmode kommit till , man kör XP virtuellt

[ http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows7/products/features/windows-xp-mode ] ..



tilläggas bör att , processorn måste klara virtual mod för att kör detta och det klarar inte alla
Zenit - övriga program funkar. Ännu har inget Word-dokument skapats på datorn så systemåterställning faller.
Göcke- låter rimligt. Jag återkommer när jag gjort det med feedback. Tack så länge.
Ser nu att man måsta ha Windows 7 Professional and Windows 7 Ultimate för att XPmode ska funka.
Har W7 Home Premium.
Ska inte funka här tydligen.
Tar och installerar Office 2007 troits att Microsoft har "förstört utseendet". Men det går ju säkert att lära sig.
Har du provat med programkompabilitet i Kontrollpanelen och under Installera och avinstallera program. Det finns ju iaf i Home Premium versionen.
Office 2007 har ett nytt gränssnitt, men det är ett snitt ni måste lärare er ialla fall, om ni skall gå äver från XP till win7/vista och är inget svårt att lära sig.

jag skulle hoppa över till Office 2007 , ni har inget att förlora.
PerAsk- försökt som du föreslår men får som svar att Word2000 är "inkompatibelt". Sanslöst att MS inte känner igen sina egna program. Excel2000 funkar ju.
Det blev OpenOffice tills vidare. Man kan ju i Writer spara filer i olika Wordformat. Så det löser sig.
Tack för era förslag. Kan bara konstatera att IS-forumet håller mycket hög klass. Så sträck på er!
Och för dom som vill prova nya gränssnittet innan man köper kan ladda ner Office 2010 Beta och prova.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem