Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows 7

Windows 7

Har läst så många positiva omdömen om Windows 7 här på forumet. Jag har starka funderingar på att skaffa Windows7 (har Vista nu), Hur gör man? måste man köpa skiva?
Antal svar på detta inlägg: 6
God morgon Jonny.

Läs här: http://www.microsoft.com/sverige/windows/buy/offers/upgrade.aspx

Ja det är klart du måste, OM du inte har köpt en ny dator efter den 26 juni. Har du köpt en ny dator efter detta datum och från någon av de anslutna datortillverkarnas (som du ser i xyz:as länk) så ingår en uppgradering. Det kostar några hundra. För HP datorer 350:-.

Jag går själv och väntar på denna skiva med det nya OS och vet inte när de levererar det. Jag beställde i början på juli och leveransen skulle redan ha skett men är försenad.

Annars är det bara att knata iväg till någon datorbutik och hosta upp lite pengar ur plånboken. Ca 1000:- om du köper uppgraderingsskivan för att uppgradera från Vista, och ca ytterligare en 1000:- om du ska göra en ren installation av Win 7 home Premium.
Brinken.
Jag har nyss installerat W 7 och det fungerar utmärkt förutom att ett par äldre programvaror inte fungerade. Till dom flesta programvaror finns det uppdateringar.
Annons
Jag har T.o.m installerat W7 ultimate på min netbook o det funkar kanon där med.
Jag hyr en sk. jobbdator. (sånt som var mer vanligt förr) och den har Vista. Nån som vet om man har rätt att få den uppgraderad till W7?
Sannolikt inte. Det är bara datorer som är inköpta efter 26 juni som man uppgraderar vad jag har sett. Sedan kanske, men inte troligt, hyrrfirman kan ordna något avtal.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem