Tisdag 16 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Flera Internetfönster

Flera Internetfönster

Nu har jag kanske fått hjärnsläpp men.... en fråga till någon.
Om jag har en internetsida öppen men den ligger i aktivitetsfältet och vill öppna en internetgenväg på skrivbordet...... ?? Finns det något bra sätt så jag inte släcker ned den första...

/C
Antal svar på detta inlägg: 9
Hej du Cribbe !
Ett förslag till lösning på din fråga angående möjligheten att ha flera web-sidor igång samtidigt...Tag och titta på och försök med
t.ex. Avant Browser...Finns att hämta från: www.avantbrowser.com ..Jag har själv använt den ett bra tag nu
och jag tycker att den är jättebra...Har man bara lärt sig lite hur den fungerar så är den mycket bra och användbar tycker jag.
Det är ju bara att öppna en Browsersida till.
Man kan ju öppna IE hur många gånger som helst.
Eller vad är det jag missar??

kolla i ivertyg .. sen internet alternativ ..sen avanserat .. och kolla om du har bockat för (starta genvägar i redan öppna fönster)
Det ska funka ..
hoppas det är det du menar ..
>MVH
Tomas
Annons
PS ..den ska inte vara för bockad.. missade det :)
Det är ju bara att klicka på internetikonen igen så öppnas ett nytt fönster.

Eller varför inte installera Mozilla Firefox ?

Då kan man både öppna upp ett obegränsat antal fönster, samt att öppna upp hela sidor i något som kallas extra "flikar" Vilket gör att man enkelt kan sortera och dona i allt man håller på med!

Dessutom så rockar Firefax FETT!

Sen jag installerade den, har antalet självinstallerande skitprogram reducerats till noll! Och popup förnster finns ju inte ens på kartan....

www.mozilla.com

Var med och stöd ett av få företag som vågar utmana MS, och gör det riktigt bra!!!!!!

//
Janne R har rätt. Det är verkligen bara att öppna en sida till (eller hur många man vill).

När du har den befintliga sidan framme så trycker du CTRL och N. Då öppnas samma sida som du har framme i ett nytt fönster från vilket du sedan kan gå vidare till nya sidor och samtidigt ha ursprungssidan kvar i det första fönstret.

~Paul~
Därför gör man som Minion säger och installerar Firefox så har man alla nya fönster som flikar så slipper man få aktivitetsfältet så fullt med massa olika fönster som man får med IE.
Tack Tomas. Det var så jag villa ha det. Härligt med personer som har koll.

Ha en trevlig helg

/C

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem