Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Vad händer i Sverige

Vad händer i Sverige

Nu föreslår migrationsverket att man skall kunna utvisa ensamma barn till släktingar eller barnhem i ursprungslandet. Tycker själv att det gått långt redan innan i "välfärdssverige" med nerdragningar och social urholkning. Nu känns det som att det sista av det lilla förtroendekapital de sittande kan ha haft borde rimligtvis vara borta, när skall vi sluta knyta näven i fickan och istället göra oss hörda, är vi verkligen nöjda, jag är då verkligen det inte.
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

Hej!

Strider inte detta beslut mot FN:s barnkonvention?
Nej Carl-H.. detta låter inte riktigt rätt.... barn är barn och skall inte kastas omkring hursomhelst.!

Däremot stöder jag till 110% det nya lagförslaget ifrån (fp) som går ut på att invandrande brottslingar skall utvisas omedelbart.!!

regards
Mokos
Förslaget från FP är ett väl utformat förslag som borde ha tagits i beaktning redan på 70-talet. Då hade vi sluppit dagens problem!

Självklart skall alla invandrare, asylsökande lämna blodprover för DNS, samt fingeravtryck redan vid gränsen!

Minsta felsteg, och Good Bye!

Det är den enda möjlighet vi har i det här landet att lösa problemen!

Att däremot behandla barn, som migrationsverket gör, är rent kränkande, och måste strida mot barnens rättigheter......
Annons
Efter att riktlinjerna om sk. "apatiska" barn gjordes om, ökade antalet "apatiska" barn med några hundra procent..

Om alla sk. "apatiska" skulle få stanna i Sverige, så skulle mängden bara öka och öka..

Och det hamnar på skattesedeln..vill ni verkligen det..?

Inte jag i allafall..inse att vi inte lever i en perfekt värld..
Instämmer med Carl-H, Vad händer med sverige. Alla med alla former med avvikande åsikter långt till höger och vänster får sina ideer bekräftade och efter några år blir dessa åsikter inte avvikande utan normgivande istället.

Vi borde göra allt vi kan för att inlemma våra inflyttade nysvenskar i sammhället, vi behöver dem för vår egen välfärd. Se till att ge dem alla förutsättningar för att lyckas i vårt samhälle, för vår egn skull.........
Du Carl-H var tror du alla pengar ska komma ifrån vi kan inte ta hit hela världen vi har skatter så det räcker som det är nu,för övrigt var det ett bra förslag av FP att dom kriminella dräggen ska utvisas ut med skiten det är jävligt tacksamt att komma till Sverige och få en massa bidrag och sen ska dom råna och misshandla folk det är på,tiden att politikerna vaknar och försöker göra nånting åt eländet som massinvandringen har fört med sig.
Du Bo din vältaliga kåsör. Nu var det inte riktigt utvisning av kriminella jag talade om utan utvisning av ensamma barn. För övrigt tror jag det är ytterst få som flyttar hit för att kvittera ut bidrag som du säger, tycker mer vi får skylla oss själv att vi genom vårt skitsystem skapar invandrare och även svenskar som väljer en enkla vägen. Tillhör själv 2:a generationens invandrare och när de kom var det inge snack, man satt och lärde sig svenska och fick ett litet banklån för att komma igång. Sen var det bara att tuta och köra. Kanske var det andra tider då man kunde få anställning utan att bli granskad så fantastiskt, det var ganska bra också att folk kunde ta sin utbildning med sig, vilket man tydligen inte kan idag eftersom att svenska utbildningar står sååå mycket hägre i värde. Nej omvärdera systemet inte folket som hamnar i det.

Sen har jag en känsla att Bo tycker att de flesta e drägg...
Men hej minion it...
borde inte alla "svenskar lämna finger avtryck" samt dna tester...menar är väl allas rätt att leva i ett tryggt samhälle...dvs...rättsäkerheten främs eller?? men tryggt o bra ska de väl va..eller...vissa inskränkningar i den privata sfären får man väl ändå ta om man ska leva o verka i sverige eller hur.. eller......?? jag tycker att ALLA SVENSKAR samt Vonnebies ska lämna dessa tester......inte bara "nysvenskar"
Sen kan jag bara säga att sverige är så jäkla dåliga på att följa fn-s barnkonvention...gäller alla sveriges komuner...och ingen jurist verkar kunna skicka dessa grovarbetare"folkvalda" i fängelse......skandal sverige,,,,,,finns statistik på dessa överträdelser...men ingen verkar bry sig hur komunerna kör över medborgarna.........fy fan för dessa "svenskar"nä tillbaks till industrierna med dessa "folkvalda"
vilken urdum disskution..självklart skulle alla låta sina barn förvinna eller utnyttja dem som sista utväg för att kunna leva på social turism i sverige...nää vi måste ha klara gränser och inte vara så blödiga och mesiga *svennar*

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem