Söndag 28 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: InternetStart

Länkar öppnas ej maximerade

Länkar öppnas ej maximerade

Jag har Internetstart.se som startsida. Nu öppnas ej länkar i maximerat fönster vilket jag tror att det gjorde förr.
Har XP Home. I Egenskaper för Explorer har angetts Kör i Maximerat så själva programmet startar som det ska.
Måste jag göra några inställningar någonstans? I Registret?
Tacksam för svar.
Antal svar på detta inlägg: 6
Explorer ska ju komma ihåg tidigare storlek på fönstren. Prova att dra upp fönstret lite och sedan stäng explorer och därefter öppna explorer igen och maximera
Sedan jag dragit upp fönstret till fullstor storlek och sedan stängt som du PerAsk föreslog så funkar det. Tack!
Testa med att installera och köra Firefox i stället - jag har aldrig några problem med detta (eller hopplösa popuppfönster) efter att jag bytte.

Mvh Cat...
Annons
Kul att man kunde vara till någon nytta.

Till Cat ,så har jag inte provat Firefox ännu, men tidigare versioner av andra webbläsare har inte imponerat på mig.

Själv laddade jag ned Awant Browser och tycker att den är suverän. Där kan man göra ett otal olika inställningar, ex hur många fönster som ska öppnas vid start och laddas hem vid uppstart. Suveränt för dem som har bredband (inte jag), då kan man direkt få de nyhetssidor man vill läsa inladdade. Sedan är det bara att växla mellan de olika flikarna/fönstren (mycket smidigare än Internet Explorer). Har dessutom inbyggd popup blockarare. Separat sökfönster mm, mm. Prova
Jag tycker du ska prova Firefox...Den är också en förebyggare för webbstandard så att allt fler kan få tillgång till nätet...

Inte bara de som har Internet Explorer som inte görs längre för Mac eller Linux...

Dessutom så är en del av de specialkommandon som används vid Microsofts IE inte heller så bra för synskadade/blinda som använder JAWS.

Fram för ett internet för ALLA inte bara de som använder MS programvara...eller har full syn

Dessutom har Firefox den funktionen du talar om och många fler.
Du kan öppna alla länkar som du har samlat i en mapp i tabbar samtidigt...mycket effektivt om man har bredband...
Avant suger apa iaf det jag sett av den. Den är ett lika stort hål som IE är när det gäller att släppa in skit i dator i form av ad-ware och liknande.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem