Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Vad sägs om 7.24?

Vad sägs om 7.24?

Robotföretaget som heter Seventwentyfour och ger "Web Site Validation and Promotion Services" sänder idag meddelande om att man hittat ett fel i länkhänvisning på min website. Helt riktigt påpekande. Tacksam så klart för en sån gratistjänst. Men sen vill man ju ha feedback. Kollar kort på deras meny, och ser att där är priserna allt från 99-999US$ i månaden för olika slags tjänster.

Vad säger InternetStart-vännerna om denna gratistjänst? Erbjuder de fortsatt gratistjänst elelr är detta bara ett smart marknadsföringstrix med Free tjänst?

/Dag
Antal svar på detta inlägg: 2
Hej Dag

Att erbjuda en gratis testmånad eller gratis påminnelse via epost är ett smart sätt att marknadsföra sig på!

Man får då först bra respons från sina intressenter då man uppskattar sådana gratis tips. Sedan blir det många som testar programmet och erbjuder man en bra funktion till bra priser är det tillräckligt många som blir nya kunder att det blir lönsamt.

Det är ju lite som mobilmarknadsföringen. Få en mobil för 1 krona om du tecknar abonnemang hos oss. Personligen tycker jag det är ett bra sätt att erbjuda gratis ingångtest för då köper man inte grisen i säcken utan vet exakt vad man får för pengarna. Fler och fler tycker det är rätt att då betala för något som faktiskt är bra. Vissa väljer till och med att betala in lite extra.
Patrik, tack för dina synpunkter. Se där, där ser man. Jag bara var frågande och lite allmänt undrande inför detta för mig nya grepp. Men du som, förmodar jag, är marknadskunnig och företagsinsatt även inom nätbranschen låter mig se saken utifrån denna din positiva vinkling. Tack för detta ditt delande av din kunskap. - God helg, Patrik, med alla de strängar du spelar med på din lyra, ute på nätet och för övrigt, önskar /Dag

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem