Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Spritens elände

Spritens elände

För många år sedan hade jag varit på systembolaget,och köpt en halvliter renat.
Det var lördag ,kl var 1230, dom stängde vid kl 1300 då.

När jag kom hem sprang jag glad i hågen uppför trappan. Det bar sig inte bättre än jag snubblade,slog min kasse i trappan.

När jag tittade var spritflaskan sönder. Allt brännvin var utrunnit i påsen.

KL var nu 1240. Nu var goda råd dyra! Jag sprang in och fick tag på en sax,och klippte av hantaget till påsen. Rusade ner till bilen,och satte högsta fart mot systemet.

Att leta parkering var inte att tänka på,så det fick bli trottoaren utanför.

Precis när han stängde var jag framme,men han hade medkänsla, så han släppte in mig.

När jag visade honom att handtagen gått "Sönder"tittade han på mig,och frågade? Vet du hur stor vikt dessa handtag tål?



ÄH Nej!

8 kg!!

Jag fick erkänna vad gjort! Men jag fick en ny flaska,han var en god man.

Men tänk den lycka som vara beständigt!!! När jag kom ut hade jag fått parkeringsböter!!

Men det var det värt.
Antal svar på detta inlägg: 8
Aj aj aj, är det det som kallas spritmissbruk?
Min gamle far hade en gång varit på systemet, lade påsen med några flaskor i passagerarsätet på bilen.
Vid ett rödljus bromsade han lite för kraftigt och hela påsen höll på att åka i backen, han räddade snabbt påsen genom att luta sig fram åt höger, samtidigt som han gjorde det så släppte han på kopplingen och for rakt in i bilen framför.
Man ska låta bli spriten i trafiken
Annons
Patrikke DÄR SATT DEN!
Skönt när man får ge igen eller hur???
Kan intyga att spriten kan bli väldigt dyr ibland. Vi reste för många år sen med charter till Mallorca. Hämtades med transferbuss till hotellet, det var bökigt, stressigt och svettigt men vi lyckades pallra oss ur med allt vårt gepäck.
Väl uppe på hotellrummet och byte till lättare klädsel så var det dags för en liten drink. " var ställde du kassen med spriten?" min älskade såg uppfordrande på mig. " Jag?" mina ögon har aldrig varit så stora och runda, tro mig. " Tänk på att det var Gin, vodka, whisky och två limpor cigaretter i påsen, skämta inte, ta fram den!"
Nå för att göra en lång historia kort så blev det lite torka och sura citroner på rummet den första timmen.
Men en som var hellycklig var busschauffören, som dessutom var rökare. Vi såg honom flera gånger under vår vistelse där. Jag har aldrig sett nöjdare chaufför.
det är sånt som kallas leva på turister
Göcke!

Leva på turister.

Åker charterbuss på Gran Canaria. En MC-polis stoppar bussen. Han har kört för fort mitt i öknen. Maspalomas.

Guiden uppmanar oss att samla in pengar till den stackars busschauffören. Jag gick på den grejen. Betalade 5:-. Vi var runt 50 idioter i bussen.

MC-polisen var busschaufförens broder.
Ha,Ha! Jag gjorde likadant när jag var busschaffis!! Hur skulle man annas klarat sig??
Aha, så det är därför som du har 2500 kronor över varje månad. Vem vet det kanske är du som är den busschaufför som vi gött med 3 helor sprit och två limpor cigaretter. :)

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem