Tisdag 30 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Fildelningen är historia nu

Fildelningen är historia nu

Fildelningen är historia nu. Det finns ingen längre som vill ha något eftersom alla redan plockat det dom vill ha från dom öppna trackesr som finns. Jag vet eftersom jag kollat runt! Frågan är vad som kommer härnäst?

Så Antipiratbyrån kan softa ner nu och ta det lugnt!

Det påstås att fildelningen nått nya höjder vilket är en myt och lögn skapad av tidningarna.

Jag vet i allafall INGA såna nya höjder och VAR skulle dom vara i såna fall?

Nej, nu är det över och game over för denna gången!

Tack för den tiden som varit!

Antal svar på detta inlägg: 23
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Jag förmodar att denna tråd handlar om den så kallade "illegala fildelningen"....

Den illegala fildelningen är minst lika stor nu som den var innan IPRED .... det finns hur många svenska (privata) trackrar som helst, dom har bara bytt namn, flyttat rundor lite, har hårdare kontroll på vilka som är medlemmar, kör mest med så kallade invite istället för att ha öppen registrering, en privat-tracker (flertalet av dom) har plockat bort i namnet på sin webbsida som "pirates" "torrents" och liknande. Den kan helt enkelt bara heta typ "svarta fåglar" "ParadisZonen" och som sagt man ser inte vad sidan står för om man inte kan logga in mer än bara just inloggningsrutan....

NJa, hursomhaver så är det viktigaste av allt på väg att försvinna och det är gamedesignen!

Det är ju den som styr datorutvecklingen och hur mycket RAM en dator måste ha för ett spel!

Senast idag pratas det om att E-böcker är det som fildelas mest numera och speciellt teknikböcker.

Jag kan inte se problemet med att folk enkelt och lätt få tag i böcker som inte ens finns i Svenska bokhandeln.

Det är väl bra att fler läser böcker? Det sägs ju att att man ska läsa en bok så blir man klok. Jaha, så helt plötsligt så anses det inte bra att vara klok?

Det finns ju många böcker om programmering och data som inte ens finns att få tag hos Svenska bokhandlare.

Vaddå? Är det dåligt att utvecklingen accelerar i en rasande takt och hur kan det vara det?

Om 5-10 år kommer alla tänka tvärtom och jubla över att flera lärt sig så offantligt mycket mera och att utvecklingen tagit ett jättekliv framåt.


Annons
Nejdå...Harlekin33 Du har fel. Fildelningen fortsätter både upload/download fast i något mindre utsträckning. Kolla på TPB forum hur många trackers som uppladdas.
Att säga fildelningen skulle var död är bara skrattretande!

Trafiken till och från torrent sites är tillbaka på samma nivå om inte högre än innan IPRED började diskuteras, skillnaden är som det tidigare skrivits, att man flyttar över på stängde trackers där man inte kommer in utan en inbjudan.

Om man vet vart man ska leta finns det hur mycket som helst att få tag i.....

Senast t.ex. den nya med George Clooney, Up in the air.
Den finns på åtminstone 3 trackers där jag är med och med svensk text

Piratviken är ju bara för snorungar eller för de som behöver ett enkelt program eller liknande, där är det hit 'n run för hela slanten och det är väl då ok.
Ni snackar om typ Swetorrents osv. men där är det bara ett bergränsat antal och på typ piratviken är det obegränsat. Det är det som är skillnaden.

Detta verkar ju intressant. hur gör man .
För att förtydliga mig så menar jag lagliga torrenter så klart.

Oh yes! Det finns ju faktiskt såna också, tro det eller ej.

@jigsaw

Du håller ju på med fildelning varje dag.

Är man på Internet så är man fildelare. Annars funkar det inte.

Därför är jag fildelare oxå. Men det vill jag inte vara. Men jag måste.

Upphovsrätten åsidosätts. Det är en annan grej.
Man vill ha sin lön. Eller hur.?

Jag lever på bidrag från dig. Visste du det?
Jag lever ju också på bidrag från bla jigsaw:)
Inget med tråden att göra, men ändå!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem