Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Konstig dataskärm

Konstig dataskärm

Min datorskärm har 2 gånger blivit nåt av en regnbåge , när den har stått oanvänd ett tag så har den blivit en regnbåge som går mest i lila det har hänt 2 gånger under en o en halv vecka .

är den på väg att slockna helt eller är det nåt annat ? jag har Google chrome som webbläsare kan det ha nåt me det att göra .

Jag har sökt lite på begagnade skärmar men just nu verkar det inte finnas så mycke eller så har jag missat nåt .

Är det nån som vet vad felet kan va och om nån har en gammal skärm så köper jag den gärna till ett vettigt pris .

Tack på förhand .
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: «1 2

Bea, nu har du glömt att vi pratar om menyn i datorskärmen
där du ställer in ljus och färg mm i någon av menyerna kan det finnas denna funktion

inte innifrån program på din dator. där skall du inte vara.

inte undra på att allt blir knäppt.

olika namn för samma sak
avmagnetisering/Entmagnetisierung/Degaussing/Démagnétisation
Jag va allt där o kollade men på nåt konstig sätt så fick jag för mig att det skulle va i program o dyligt , jag gissar på att paniken tog förnuftet jag är så känslig ibland *L*

Jag ska kolla där o tackar så hemsk mycke för hjälpen

PS: jag ska allt skriva i fall jag hittade funktionen eller inte :)
Yes jag hittade den o det heter Degauss så det blev en liten omskakning , så nu får jag väl se om det va det som va problemet .

Tusen tack för hjälpen :)
Annons
Bea tack för länken till thåström gud så gott!!
@ Bea
sträck på dig, jag var rädd att du skulle ge upp.

men nu vet du hur man gör för att avmagnetisera en tjockskärm

brukar leka med ett par starka magneter och vråla att kärmen går sönder
och sen köra det magiska tricket.

brukar gå hem hos de oinvigda
Nä det ska nog mycke till för att jag ska ge upp , jag testar lite på egen hand oxå har lärt mig mycke på det :) Men jag tackar för all hjälpå jag får för ibland så står det still i maskinen där uppe *S*

kentr10 Ja det är inte så dumt med Thåström plus att låten passade så bra till den tråden :)

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem