Fredag 3 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Postkodmiljonären spammar mig

Postkodmiljonären spammar mig

Titt som tätt får jag reklam hela tiden om att prenumerera på en eller flera lotter per månad!

Hur gör man för att stoppa denna spam!?

Antal svar på detta inlägg: 22
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Ha,Ha Vem bry sig om att man sätter upp"Ingen reklam tack" Hela postlådan är fylld till bristningsgränsen med reklam ändå.

Riv ner postlådan!!
@Halekin33! De e hemlit
Riv ner postlådor verkar vara ett fånigt förslag!

Kontakta dem som bär ut reklamen-det hjälper. Posten bryr sig. Ju mindre de slipper bära ut desto bättre för dem. Gör likadand med Posten konkurenter. Ta bort att ni är intresserad av pengar på Postens reklamutskick. NIX mosvarighet till telfonplågeri finns beträffande reklamutskick: http://www.swedma.se/site.aspx?id=30
NIX funkar utmärkt, beträffande telefonförsäljning-det vet jag efter 5 år med det. Svedma har jag int provat än eftersom skylten REKLAM NEJ TACK på min dörr respekteras utom av olika varianter av Pizzabud och mäklare. De fattar ju inte att brist på respekt ger motsatt verkan: Jag skulle aldrig komma mig för att utnyttja dem som struntar i min skylt!
Annons
Jag håller verkligen med om att det är störande , och jag har märkt att det är fler och fler som skriver adress o namn på sina reklam utskick så att brevbäraren inte har nåt val än att lägga det i brevlådan .

Jag har för mig att man ska läsa väldigt noga vad som står skrivet i fall man beställer från kataloger och liknande för dom ger ut adresser till sina samarbetspartners .

men som sagt det är väldigt tråkigt o störande me denna massreklam som man inte kan slippa jag vet inte om man kanske skulle ta och skriva till programet Plus så att dom uppmärksammade problemet
Ja Bea, så är det tyvärr, posten måste dela ut,
all post med adresser !
Så det är bara adresslöst reklam Du tackar nej till,
med Din lapp på lådan !
Alltså!! Det går inte att stoppa reklam!! Till och med i morgontidningen,kommer det reklam "Väl undangömd inne i tidningen" När man slår upp tidningen ramlar skiten ner på golvet.

Man blir tvungen att böja sig och plocka upp!! GRRRRR!!
Skriv på reklamen: ÅTER TILL AVSÄNDAREN och stoppa i gula brevlådan. Det fungerade hos mig.

Andras
det är precis som pensionär skriver. Man kan jämföra den adresserade reklamen med ett vanligt brev, och de betalar för detta, så posten kan inte vägra.
med hälsning från en lantbrevbäraremake
vasmacska´s förslag är bra så gör jag också.
X över ditt namn och skriv ÅTER AVSÄNDAREN !
Givetvis i oöppnat, eventuellt kuvert.

Gjorde många det, så kanske de upphör med
fortsatt utskick!
Jag ska testa Swedma och att returnera till avsändaren kan ju hända att dom kommer att tröttna på o skicka brev då .

NIX är verkligen jätte bra jag har haft det i 4 år och det har bara hänt ca två tre gånger som nån har ringt , där i mott hade jag problem ett tag i November förra året me den där datauppringingen men vi känner igen det numret och svarar inte så det är tyst nu :)

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem