Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Grillat

Grillat

Så där ja!
Nu är årets första grillning avklarad.

Det blev hamburgare för enkelhetens skull.

Jag måste erkänna att det var liiiite kallt om fötterna men det gjorde inte så mycket.

Var jag först eller har ni hunnit före?
Antal svar på detta inlägg: 6
VAAAA?? Grillade du ute??
Patrikke:
Du hann före mig. Jag har ännu inte hunnit med att tända upp grillen detta året.

Annars grillar jag året om. Innan grillsäsongen (för de flesta övriga svenskar) tar slut brukar jag bunkra upp med briketter i garaget.
Att grilla ute när det är-30 grader är väl lite Brrrrrrr!!
Annons
Har aldrig provat att grilla i -30, men -10 i shorts och t-shirt (min normala klädsel när jag är hemma) är inga problem. Grillen står precis utanför ytterdörren och den värmer så skönt så när man står där och vänder på bitarna...
Jag har alltid premiär på påskafton, har blivit en tradion för oss
buddy
Det är riktigt skönt att grilla ute, efter en skidtur, skridsko eller pulkåkning om man är lite längre bort hemifrån, och har med sig kanske ett vindskydd och nån form av pallar som man kan ha som golv. I vindskyddet blir det då mycket mildare temperaturer än runtomkring.
Och det går faktiskt riktigt bra att ha pellets istället för grillkol eller bricketer, sen kan man ju klart ha nån kastrull med sig för att koka kaffe/tevatten i eller t.ex värma upp mjölk eller O'boy

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem