Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Pensionärer örfilar barn

Pensionärer örfilar barn

Det är dömt att misslyckas. Det låter helt sanslöst, faktiskt. Jag tror inte
denne pensionär var riktigt nykter.

Jag skulle aldrig våga agera som han gjort. Slå andras barn.

30 dagsböter är billigt för ringa misshandel. Varför överklaga.

Urlöjligt!

Antal svar på detta inlägg: 10
Men visst har du känt att det är just detta du skulle vilja göra Leiake, har inte föräldrarna uppfostrat sina barn, så skulle du vilja göra det.

Heder åt denne pensionär, som vågade säga ifrån mot en som trakasserat honom en hel sommar, och skam till de föräldrarna som anmälde honom, de borde tackat istället för att någon annan brydde sig!
Jag håller med per66.

När man får heta Gubbjävel av små ungar på gatan,kanske 10-11 år ungefär .

Då kliar det i fingrarna.
Ja, ge en örfil; bara för att pojken cyklar på
minigolf banorna och klottrar ner väggarna
på Fritidsparken, och ropar "gubbjävel" !

Det är inte bara pensionärer som är så här brutala,
många lärare, blir också åtalade för att de tar i andras
barn, för att barnet stör lektionerna !

Vad månne det bliva av dessa vuxna som inte lärt
sig att barn och ungdom måste få lev sitt liv, som de vill!!?

Stackars föräldrar som får uppleva att deras små älsklingar,
misshandlas av andra vuxna !!
Annons
@per66

Kanske!

Men att gå så långt som att bli handgriplig mot ett barn. Det finns inte i min
hjärna.

Däremot är jag faktiskt dömd för misshandel. Men inte av barn.

Böter och villkorlig dom. Usch!!



Jag har fått en del örfilar i mitt liv, å särskilt i skolan av lärare. Men jag måste ju erkänna att jag hade gjort mig förtjänt av dessa örfilar. Men inte tusan vågade jag att gå hem å tala om att jag fått en örfil, då hade jag ju fått en till.
Sedan har jag inte tagit skada av dom heller.
Men det har ju förändrats, så man får inte ta i någon, utan risk att bli åtalad för ringa misshandel.
Hände ju en sak i sommras då en förälder gick hem till den andres föräldrar å talade om att deras son hade burit sig fel åt. Vad blev konsekvensen jo denna förälder blev åtalad å dömd för oral misshandel. Vet inte vad han sa men kanske hårda ord som tog lika hårt som en örfil.
Så frågan är hur man skall göra. Ge en örfil? Eller gå hem till föräldrarna å tala om vad deras barn har gjort?
Kvittar tydligen vilket man gör för man blir tydligen dömd till böter ändå.
Vad slutar detta med, tydligen att barn får göra hur de vill.
Våld är aldrig en bra lösning....

oavsett om det bara handlar om en örfil

Vist man ska ju inte tåla och bli kallad för "Gubbjävel" men det finns ju andra vägar att gå än att agera handgripligt och dessutom vara stolt över att man fostrar andras "Ungjävlar", för det är väll så vi vuxna kallar barn som vi inte tycker om....

borde inte varje vuxen med ha en ordentlig örfil varje gång han kallar ett barn för "Ungjävel" eller "Jävla Skitunge" om det nu skulle visa sig att man får klappa till någon i "uppfostrings syfte"......


@misko

det där om "dömd för oral misshandel" har jag inte hört talas om däremot för olaga intrång för han satte foten innanför dörren så att dörren inte kunde stängas när han sa vissa saker ....
Om brott kunde verifieras !
Kunde väl den som försökte stäng dörren,
dömas för "skyddande av brottsling" ? Eller!
Man får inte slå barn så är det bara , visst kan man bli riktig förbanad på ungar som vräker ur sig saker utan att tänka sig för men man får inte slå dom då lär dom ju sig att göra likadant o det är ju inget bra .

Här om dan åkte jag buss o 2 killar försökte lura chauffören att dom hade sms biljett det gick inte våra chaufförer har lärt sig hur det går till bland ungdomar , dom fick sig värsta spelet började gapa o spotta osv han såg bara till att snabbt stänga dörren o åka därifrån det tycker jag va starkt av han ingen diskussion om nåt utan bara få ut dom å sen åka , jag gissar på att hade det gått längre så hade han tillkallat polisen men han hade nog ingen tanke på att börja slåss med dom . Grabbarna va väl elva tolv år o jag måste erkänna att jag va riktig sur på dom fy för sånt men våld hade nog inte löst nånting .
Bea , en bra beskrivning på hur det kan gå till.

men hur gör man , när de fortsätter efter uppmaningar att inte fortsätta.

aga/våld är för bjudet

men ungar som i detta fallet , borde ha ett kännbart straff.

här har vi mycket att förändra

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem