Fredag 3 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

Ni kan hjälpa Haiti

Ni kan hjälpa Haiti

Så kan du hjälpa de drabbade:

Röda korset , PG: 900800-4. Du kan även sms:a AKUT till 72900 och skänka 50 kronor (som debiteras på din telefonräkning) eller sätta in valfritt belopp på plusgiro 900800-4 eller bankgiro 900-8004. Märk talongen med "Haiti".

Rädda barnen , PG 902003-3 eller skicka sms 10KATASTROF (10 kr), KATASTROF (50 kr) till 72950.

Hoppets stjärna , PG: 900253 - 6 eller sms STAR till 72930...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 23
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Skitstövlar finns det tydligen överallt så håll er till dom stora kända:

http://www.dn.se/nyheter/sverige/varning-for-haiti-lurendrejeri-1
.1027762
Har själv lagt 1000:- och tycker alla andra kan göra samma sak, givetvis efter förmåga.
@IvoBaloo:

Oj, själv hade jag bara råd med 50:- men många bäckar små som sagt var...

Annons
Harlekin33
Inga gåvor är för små, tänk på det. Du är en hjälte du också.
Poskodlotteriet som ska dela ut 1miljon i vinst varje dag till vinnande postkoder skulle väl kunna skänkas till HAITI i stället. Tror säkert att de som eventuellt skulle ha vunnit dom pengarna skulle klara livhanken ändå. För chansen att vinna finns väl kvar vid senare tillfälle.
Jag blir rörd när jag läser dessa inlägg, självklart skall jag också ge vad jag kan, väljer Radiohjälpen det känns säkrast
Läkare utan gränser blev mitt val, har tappat förtroendet för Röda Korset och Rädda Barnen.
Istället för som brukligt är, 100kr på en v75-andel lägger jag den slanten på en inbetalning till SOS Barnbyar. Det känns bra.
@speedball

Jag tror du har gjort både och.

Du kan skicka vinsten på V75 till Haiti.
Tänk om vinsten blir 40 miljoner.

Då blir dom glada på Haiti.
Jag gav 20 kr till Röda korset tror jag det va som ståg utanför en affär men det är allt dom får från mig , sen är jag inte den som litar på Röda korset och alla dom andra välgörenhets grupperna men i all hast så blev det så.

Jag håller med om att som nån skrev att vi ska ta hand om dom vi har här hemma , jag har sett tre pensionerer som har gått ner sig nåt så fruktansvärt på ungäfer ett o ett halv år jag vill hellre hjälpa dom om jag kan och det går , och min stackars mamma som bor på ett åldersdomshem som kostar masser och kommunen får gå in och betala en hel del det är bara hemsk och som alla andra pensionerer så har hennes pension sänks så jag vet inte hur det kommer att se ut i hennes framtid

Jag känner liksom att jag får hjälpa dom som står mig nära innan jag börjar tänka på fjärran länder och jag menar inte på nåt sätt att jag inte har nån empati för det har jag .

Nu har jag själv hamnat i en kris som gör att jag inte vet vad jag ska ta mig till jag kan inte bo kvar i den här lägenheten och det kommer säkerligen dröja innan jag hittar nåt billigare men då kommer jag att hinna samla på mig en hel del skulder , ja vad tusan gör man i dessa tider jag vill inte gå o be om hjälp hos socialen allra helst inte när man bor i Trollhättan och många behöver hjälp här .

Så vi ska nog inte glömma bort oss själva och dom våra .


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem