Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: TV, film och musik

Tv-smäll

Tv-smäll

I bland när jag sitter och titta på tv,så smäller det till i tv-n.

Det låter som någon skjuter med en gevärskula!! Samtidigt dela sig bilden i små ruter. Hur många som helst!!

Kan det vara fel på tv eller boxern?? Jag tippa boxern?Trots att den är ny!!

Sug på den ni!!
Antal svar på detta inlägg: 20
Sidor: 1 2 Nästa »

Kan det vara en terroristattack? Har du märkt om det är i samband med tv-utsändningar från mellanöstern eller Afganistan?
Emans Ha,Ha Den var rolig!!

Men jag tippa på Boxern,det är en motorola,fick den gratis vid ab. på kanalerna.

Dom där yan. Har aldrig kunnat göra något riktigt!! Jag tror att det är en Skitbox.

Samma här det smäller till i TV-n , men däremot.
händer det inget med bilden!

Jag har en "Boxer" som är lika gammal, som TV`n !
Så det kan inte bero på den!
TV`n och Boxern är 3 år, smällarna började för c:a
1 år sedan!
Annons
Prova med att av magnetisera tv! det gör man enklast med att stäng av tv och boxer , dra ur alla sladdar i cirka 3timmar
Tacka för det mrTACO !! Ska prova!!
Har du dålig antennsignal så kan sådana saker hända
Thomas2! Alla tv apparater haren funktion som avmagnetiserar apparaten automatiskt när den är utan ström. Hade samma problem med min gamla tv som var cirka 10år gammal, Fick rådet av en tv reparatör. Tala om om det funckade Thomas2
Har samma problem och speciellt på tvkanal 8. Men har ingen box utan bara en tjockTV och antennen är kopplad till väggen så jag tror inte det beror på dålig signal...
Får ni små rutor i bilden , så är det den digitala delen ni skall kontrolera signalnivån på.

smäller de till i ljudet , kan det vara stereo/mono omkoppling som är orsak..

smällar i ljudet , kan även förekomma , när man går från regional till lokal sändning.

avmagnetisering har inte med detta att göra.

PerAsk , ligger nog närmare sanningen en något annat.
Nå väl hur det ligger till med detta vet jag inte. Men att har följt mrTACO anvisning,så har smällarna hitills upphört. Inga störningar heller. Vi få se hur det går?

Tv och boxer står ju på i stand by-läge hela dygnet. Kanske borde man stänga av i bland?

Signalen är uppmätt både via takantenn och fiber,och är fullgod.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem