Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

duponten apb

duponten apb

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,616140,00.html totalt hutlöst o förstöra säkerligen många ungdomars framtid med apb omstridda metoder och sen har aftonbladet o andra media mage o visa upp han på bild .Nä fy fy säger jag
Antal svar på detta inlägg: 10
Att bli uppvisad med fotto kan ju alla som blir riksbekanta?
Att bli straffad som brottsling är väl inget unikt?
att tro att ungdommar har någon slags frigång på att få göra brottsliga saker är väl att misstolka allt.

Däremot är väl inte frågan löst om vilken/vilka här som de vill sätta åt.
Förmodligen så är det en ansvarsfördelning som kommer att tas upp.
Och oavsätt hur det kommer att gå så kommer det att synas i statistiken.

Och har man följt utvecklingen så hade man förståt att ett tillslag
var i faggorna.

Ingen hade behövt se ut som ett frågetecken.

Det enda jag har emot detta är att det är kapitalet som kan
styra och driva detta.

Tänk om dessa resurser hade lagts ned också på att jaga virus/spam/spy tillverkarna osv.
Men det är ju inte lika intressant eftersom det där finns pengar att roffa åt sig av från oss konsumenter.

och man sågar ju inte av den gren som försörjer en

och att skiv/film-industrin inte lade ned pengarna på att
distubuera billigt material istället för att lägga allt krut på kopierings skydd och nu jaga syndare.

mvh // göcke
"att tro att ungdommar har någon slags frigång på att få göra brottsliga saker är väl att misstolka allt."

Det är inte bara ungdommar det är personer i sverige man får säga eftersom det finns alla ålderskategorier. iof kanske inte 100åriga Olga på ålderdomshemmet. :)
O jo APB är ena riktigta jubelidioter sätter dit sin egen ISP hoppas banhof stänger av deras internet nu för att APB sitter och portscannar vilket endast har ett uppsåt och det är att ta sig in i ett system de inte har tillgång till därför kan det ses som förberedelse till något brottsligt. (Jo jag vet portscanning är inte olagligt i sig men du kan hamna i skiten för det endå)
Annons
Jo det är nog alla kategorier som tillhör denna skara :)
Och de ungdomar som inte har åldern inne för straff.
så är det ju föräldrarna som har ansvaret för dem.

Om de nu skall ta ut en massa i böter för dessa tilltag?
och låta folk och fä leva på existensminimum.

En tanke som slog mig, det kanske är just nu som vi skall sluta att konsumera deras produkter helt och hållet.
jag önskar jag kunde ta reda på vilket IP-segment APB sitter på..
skulle vara kul att skapa ett litet elakt virus som tar sig in i APB:s datorer och förstör allt för dom!

*skrattar diaboliskt*
regards

Mokos
Det är riktigt tråkigt att det blivit så här. Att dom inte inser att folk kommer att fortsätta fildela när priserna ser ut som dom gör idag. Hörde att dom kommit på bättre tankar i Kina. Där var det ett företag som skulle sänka priserna på DVD-filmer till 20 kr. Då skulle man ju kunna tänka sig att faktiskt köpa några filmer som man ville se, istället för att ladda hem alla(dock så kommer man ju bara att köpa dom som man "står" för, dvs inte skitfilmer som knappt är värt bandbredden idag).

Har hört siffror på att när man köper en skiva, så får artisten endast 5-10% av priset. Kan det stämma? Har tappat bort källan...
Verkar som Antipiratbyråns hemsida har blicit hackad!!


http://www.antipiratbyran.com/
Det som har slagit mig de senaste dagarna är om hur mycket det har drabbat de som är lagliga på Bangofs servrar. nu när de har blivit nedtagna, kan de få kompensation för eventuellt bortfall och vem skall man då stämma.
Det blir tingsrätten som ska åtalas då och den ansvarige handläggaren. Det går iväg en anmälan till JO idagmot tingsrätten och handläggaren som har agerat felaktigt.
AUH! AUH!

regards

Mokos

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem