Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Apoteket

Apoteket

För många år sedan var apotek privatägda. Men det gick inte så bra. Staten fick gå in och rädda dom. Undrar varför. Knarklangning kanske.

Nu är det huxflux tvärtom. Apoteket vid Östra Sjukhuset är tydligen sålt.
Det är mitt apotek. Jag vill att det skall vara statligt. Annars blir det ju inga köer.

Men nu till saken. Det verkar som alla Apotek har samma datasystem. Det tycker jag verkar konstigt.

Jag har ju mina recept på datorn. Kan jag verkligen gå till ett icke staligt apotek
och få ut min medicin.

Det är som att gå och handla med ICA-kortet hos COOP.
Antal svar på detta inlägg: 6
Vad jag har för mig så har alla Apotek samma data system även dom som har blivit privata så du ska allt kunna köpa dina mediciner där , där i mott har jag för mig att det är vissa mediciner som är lite ovanliga som man enbart kan få ut på Apotekerna som inte är uppköpta men där är jag osäker i o m att alla Apotek ska bli privata till slut .

Här hittade jag en väldigt bra sida tryck på nån av dom gröna länkaran så kommer det ett svar.

http://www.apoteksnyheter.se/fragor-och-svar
@Bea

Tack för tipset. Den länken vill nog många tacka dig för.

Östra sjukhuset är ett bra Apotek. Smörbollen heter det.
Dom har alltid alla grejer hemma.

Enligt din länk så är Smörblomman statligt fortfarande. Nu får jag gå och ta en nummerlapp och sitta och reta upp mig på den långa väntan i alla fall.

www.apoteket.se upplyser dom tydligen fel, eller så börjar jag se dåligt.
Jag har rört till det. Missuppfattade informationen.

Varför sålde dom ut vissa Apotek. Det är ju så krångligt så man undrar om dom har alla hästarna hemma.

Dom avyttrade naturligtvis Apotek som sålde medicin som smakade äckligt.
Behöll dom som sålde välsmakande grejer.

Men varför säljer man en guldgruva som går bra.????
Annons
Kan det vara så att på Apoteket.se så är det bara för näthandel ?

Den länken jag skickede är väl just speciellt framtagen nu när det börjar bli privata apotek osv , jag tror i alla fall att det stämmer som det står där , jag vet att mitt Apotek som heter Svanen är kvar i Apotek AB asså statligt o det stämmer för jag har frågat dom om det .

Ja du det där me att vänta på apoteket det får man göra var man än befinner sig , helst i vinter tider .

Hoppas det inte blir allt för lång väntan
http://www.apoteket.se/privatpersoner/kundservice/Documents/plus-apotek.html


Jag hittar inte Smörblomman i Göteborg. Dom skall ju tillhöra

Apoteket AB.

Kan ju bero på att dom håller på o blir uppköpta , det är väldigt krångligt me alla dessa grejer .

Jag håller med varför sälja ut det som faktisk va väl fungerande och staten fick in lite pengar för det oxå , jag vet inte och det är nog bäst att inte börja diskutera det för då lär vi komma in på politik Aja baja

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem