Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Tågstörningar

Tågstörningar

Förstår inte varför inga växelskydd är i dit satta i växlarna för att hjälpa till att växelvärmen blir effektivare ? Fungera mycket bra !.Använd dom hjälpmedel som finns ,,går inte spara pengar på fel sätt -Banverkets beställare gå ut titta hur verkligheten ser ut--- å agera !
Antal svar på detta inlägg: 5
vad är växelskydd?
vad är växelvärmen blir effektivare ?
vilka hjälpmedel är det som saknas?

satt i går med en grupp gentlemen från den tiden , då allt hette SJ.
och det endast fanns avdelningar som utförde jobben.

Jag lovar, det var intressant information de gav.
Ja förstår den informationen var intressant ---vi som var med då - ler lite - hur det ser ut i dag .Jo växelskydd består av skivor som ligger på utsidan tungan på en växel -samt en press fäst på insidan av växel tungan- gör att värmen i en växel blir mycket effektivare -togs fram på 80 talet var på grund av allt för mycket störningar i tågtrafiken ....men av besparingar eller okunskap ? inte finns i dag ,,,,,man kanske inte kan sälja ut all verksamhet som fungera för ?
Haha , ante mej att du kunde vara en gammal Järnvägare.
Jag är nyfiken av hur man leder bort smältvattnet från dessa växlar när de tinas.

Växelskyddet är det styrt av hjulparet? och täcker växeln från snö?

Annons
Jag kan inte mycket om tåg och växlar. Men här är en gubbe som tydligen har
kläm på detta. Varför hakar dom inte på hans ide`.

Sj har tappat 8% av sina resenärer. Undra på det.
www.nyteknik.se/nyheter/fordon_motor/jarnvag/article719971.ece?commentsort
=1
leiake ! Sten var med tog fram växelskydden ja pratar om .....men i dag går det säkert utveckla -- iden han har i dag verkar genomförbar .....men vem skall bestämma SJ Banverket Transportstyrelsen Transportverket ? Till Göcke det fanns öljetter i press som gör vattnet rinner ut- i övrigt är allt fastsatt i växel pressen rör sig med tungan .. : :

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem