Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Musen

Musen

Den som uppfann musen måste tjänat grova grova pengar.

Det sägs att man kan få musarm eller rent av musfinger. Det har jag svårt att tro,inte kan man få ont i armen av att trycka på musen några gånger per dag??

Det finns ju mus utan sladd,fast det sägs att dom är trögare än dom med sladd.

Är det så??
Antal svar på detta inlägg: 20
Sidor: 1 2 Nästa »

Mus utan sladd är mycket lättare att använda och inte alls trögare.
Behövs det någon särskild installation,och vad drivs dom med?
Trådlös är mycket bättre än med sladd. Jag har en Logitech Lx7 som det är en räckvidd på ca 7meter om det är fritt mellan musen och mottagaren. Perfekt om man vill använda tvn som skärm tex när man ska kolla på film från datorn.
Vill oxå ha trådlöst tangentbord men ej hittat nåt prisvärt alternativ.
Sen musarm eller musfinger. Det kan avhjälpas med handledsstöd typ denna. Använder det själv och det funkar kanon. http://x.klibbnisse.net/a/?X=287
Annons
Thomas2!

Ha,ha!

Musarm har jag haft. Det vet du redan.

Men jag tror ingen har tjänat pengar på denna geniala uppfinning.
Möjligen dom som har tillverkat den.

Tydligen var den uppfunnen redan 1968. Det var inte lätt att sälja en mus till mig då. Vad skulle jag med den till. Jag visste inte ens vad en dator var.

När det gäller tröghet, funderar jag på hur ni tänker?

skulle kabeln göra det trögare? isåfall är det marginellt

underlaget har större betydelse,
musen är ju inte uppbyggd anorlundare fysiskt för för att den är trådlös.

Och musarm är en realitet, inget att försöka dra under mattan
har ni drabbats en gång så lovar jag att ni inte vill ha tillbaka det
Jag använder en mousetrapper sedan några år tillbaka.
http://www.mousetrapper.com/
och har ingen känning av musarm eller musfinger längre!
En del spänner tummen mot musen å då uppstår musarm. är ju samma sak som det sägs om tennisarmbåge, beroende på att man spänner för hårt med tummen. Samma sak uppstår hos de som flyttar mycket pärmar i hyllor. man greppar å spänner med tummen.
Testa själva med att spänna tummen mot musen när armen vilar mot bordet, så känner man att något känns i armbågen. Gör man detta ofta så uppstår en inflamation i något som kallas slemsäck. (har för mig att det är så )
Jag använder Creative Mouse 3500 model OMC97S med 2 meter USB-kabel . Kör direkt på köksbordet. Färg blå metallic stor och bred, utmärkt för en person med stora krattor som mig. Rejäla don, ingen musarm här inte. rullhjulet ljudlöst och brett.
Glider hur lätt som helst. 5 st glidplattor undertill.
Thomas2.
Dom drivs med batteri om du nu inte visste det. Sen själva installationen är det samma som med sladdstyrda möss/tangentbord. Stoppa i batterier och in me sladden i usbporten sen installeras drivrutinen och sen är det bara att köra. till vissa märken så finns det tilläggsprogram som gör att man kan öka användningsområdet tex ändra hur knapparna skall funka.
Behövs det någon särskild installation,och vad drivs dom med

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem