Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Inget ljud i windows

Inget ljud i windows

Har installerat windows 7 på min macbook pro. Men får inget ljud när jag kör windows. Vet att drivrutiner ligger på en cd som man ska köra efter installation av windows som tillhör mac. Men jag får inte upp några filer och den kan inte läsa cd:n. Några förslag?
Antal svar på detta inlägg: 6
du kan inte använda dig av mac drivrutiner, utan måste jaga drivrutiner för det ljudkort du har i maskinen, förmodligen så blir det ett standard drivrutin som du får använda.
Lyckades lösa detta själv. Men tack ändå.
Wolfi , när man lyckats lösa det , är vi väldigt glada om du förklarar hur du löste det..

Tack! /göcke
Annons
Tänkte inte på det.....Blev så glad över att det fixade sig. Hittade detta på ett annat forum, någon hade samma problem som jag, detta löste problemet.

had the same issue with my MacBook Pro (Late 2007 model which originally shipped with 10.4, but the Apple reps put in 10.5 DVD after launch). Realtek doesn't charge for their drivers. The reader likely searched for "Realtek Drivers" and went to a bogus website (probably a sponsored link on Google). where they "scan" your computer and report problems and drivers that your system "needs" and that you have to pay to get. To get to the actual drivers page follow do this:

http://www.realtek.com.tw/DOWNLOADS/
Click on High Definition Audio Codecs (Software)
Place a check by "I accept to the above." and click Next.
Download Either "Vista, Windows7 Driver(32/64 bits) Driver only (Executable file)" or "Vista, Windows7 Driver (32/64 bits) Driver only (ZIP file)" and by selecting any one of the three download sites.
Either run the installer once downloaded, or unzip the files and then run the installer.
Reboot when finished.
Glömde att skriva att detta löste den lilla lysande lampan i den optiska ingången på macbooken. Den lyste konstan innan, men är nu släkt.
Wolfi , kanon, nu kan andra fixa det också.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem