Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Flytt av fast telefoni

Flytt av fast telefoni

Jag blir antagligen tvungen att flytta och det jag undrar över är om jag måste flytta mitt fasta abonnemang , jag har fast telefoni hos Telia och jag förlängde abonnemanget för ca 2 månader sen men då såg saker och ting lita annorlunda ut här hemma så jag är enligt deras regler( avtal) bunden under ett år , jag undrar är det så att om jag flyttar och inte flyttar mitt fasta telefoni om de kommer att ta ut sina fasta utgifter, alltså en summa på ca 500 kr .
Nån som vet , för det jag vet är att jag kan inte bryta det avtalet som jag har nu med telia och ja ni som läser detta har väl redan förstått att det handlar om en ekonomisk kris .

Jag tänkte att jag klarar mig på min mobil med kontantkort och internet.

Finns det nåt sätt att kan ta sig ur ett sånt avtal ,om man föklarar att det är hårt just nu osv , jag har för mig att det inte går .

Nån som vet ?
Tackar för svar :)
Antal svar på detta inlägg: 5
Jag är tyvärr rädd att det inte blir lätt, men du har inget att förlora på att prova och då hänvisa till din situation.
Jo det är nog så ,men som du skriver man kan ju försöka förklara jag menar de tjänar mer på att jag blir av med abonnemanget än att jag har det kvar och inte kan betala visst kronofogden bli inblandat till slut o kommer att göra nån typ av indrivning det är bara det att det finns inte så mycke o hämta hos mig o min pension är inte den bästa .

Jag ska ringa o höra med de .

Tack
Jag kan ju inte din personliga situation, men om det har hänt något oförutsett, så är det troligen lättare att häva avtalet?
Annons
fast avgift på bas är 145:-/månad
flyttar du borde du kunna häva abbonemanget
men då blir det nyistallation , om du mot förmodan skall behöva fast telefoni igen.
Flyttar du , är det inte säkert att telia kan få tillträde till fastigheten som du flyttar till, då krånglar det till sig riktigt.
Och det gäller att hålla tungan rätt i mun.
Tack Göcke det va mycke kloka ord .

Jag har tänkt igenom det här ordentligt nu o jag tror jag kommer o behålla min fasta telefonen då jag kommer nog att behöva ringa en hel del , så ska jag istället minska på mobil kostnaden helt enkelt ha den till att smsa o om det skulle va nåt allvarligt , det är ju fortfarande dyrare att ringa med mobil en med fast telefon.

PerAsk , du har allt rätt , om det har hänt nåt så kan dom häva avtalet men det kostar plus att det är ett himla tjattrande me de *S*

Tackar för era svar , jätte snällt att hjälpa mig :)

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem