Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Ellos

Ellos

Jag har fått ett mail från Ellos inget konstigt med det då jag handlar där ibland , men nu va det att man ska förhands registrera sig som V.I.P. för deras stora hemelektronik rea hmm så kommer man till en sida där man ska registrera sig med e-mail adress och namn tycker det verkar va lite underlig post eller är de bra lite löjliga ?

Jag blir lite misstänksam när jag ska registrera mig för nåt som verkar va ett jippo saken är ju den att jag inte känner mig säker på om det är ärligt eller nåt konstigt .

Det finns lite saker jag faktiskt skulle kunna tänka mig att köpa billigt genom de men det här verkar lite skumt . det här gäller f o m 26- 28

Va tycker ni andra , ska jag förhands registrera mig eller inte , jag tror nog att många av de sakerna dom har tänkt sälja billigt kommer nog att finnas sen för vanliga användare oxå ( om det stämmer ) att det är så de vill gå till väga
Antal svar på detta inlägg: 9
Bea , är du registrerad på ellos , skall du inte behöva registrera dig på nytt för en kampanj. då är de fel ute i sitt syfte. eller så är det något lurt med det.

jag skulle kasta bort det på dirrekten.
Jajamän jag är registrerad för jag brukar beställa genom nätet så jag tycker oxå att det verkar skumt , till saken hör att adressen ( ellos) är helt riktig osv men vad jag har kunnat se så finns det ingen sån information på deras sida och inte heller på mina sidor hos de där jag kan kolla erbjudanden , ja det blir nog nåt att kasta med en gång .
Hm Jag kan hålla med Göcke, men om det handlar om en V.I.P= Very Important Person registrering så kan det ju vara så att OM du registrerar dig så kan du få förmånliga erbjudande, billigare priser, bättre rabatter osv. Är du lite nervös på vad det kan innebära när du ska registrera dig ytterliggare en gång så skicka ett mail till supporten på Ellos så kan dom säkert hjälpa dig.
Lycka till.
Annons
Tycker inte en VIP registrering är så viktig att man måste be någon registrera sig igen, det borde räcka med att man svara ja när man är inloggad.
Så här har de tappat greppet om kunden.

Ett mail som erbjuder denna ynnest vid nästa inloggning, hade varit smartare.
>jigsaw< ja jag vet vad det betyder men hela den sidan verkar lite amatörmäsig , och ja som kund så ska man väl inte behöva registrera sig igen för att bli först till kvarn men visst kan det va ett kampanj jippo .

Skulle det va så att de har en så stor REA så tror jag ändå inte att de blir av med allt så det kommer att komma ut till vanlig försäljning , så jag väntar o ser cill inte riskera nåt .
PS jo jag kan ju faktiskt maila de o fråga det kan ju va värt att göra det :D

Tackar för svar :)
Jag har också fått erbjudande om att bli VIP-kund. Men, när jag frågade vad detta skulle innebära i "mervärde" för mig, blev svaret att jag skulle få s k "VIP-erbjudanden" före vanliga kunder.
Alltså inte några rabatterade priser till mig som VIP, så jag fortsätter med att vara "VIP" hemma bland katt, gubbe, barn- och barnbarn.
Estrid , det är klokt
och du kanske hade svaret på mailet
Då ser jag detta som ett fult sätt att få folk att registrera igen så att Ellos kan få skicka ännu mer skit till dig som konsument.
skicka ett mail till dom och be dom ändra rutinerna till det som Göcke föreslog. Håller man på att reggar på en massa sidor i tid och otid så får man räkna med Spam i mailkorgen. Fråga mig jag vet tyvärr av egen erfarenhet.
Jag vet inte men kan tänka mig att firmor eller företag där man reggar sig säljer mailadresserna vidare för att andra företag ska kunna skicka skitmail till oss. Sen tror jag att det finns skumma företag av diverse slag som har sökrobotar ute på nätet som bara söker efter mailadresser så att dom kan skicka skitmail till oss. Rätta mig om jag har fel Göcke.
Ja det är väl fult sätt att göra på , som sagt reklam jippo gillar inte det , fast som sagt det finns lite grejer jag skulle villja köpa men jag tror i alla fall att de kommer ut sen till oss vanliga kunder .

Dumma ideer om att bli V.I.P. kund bara för det . Äh jag får uppsöka nån bra affär eller nån annan sida med bra erbjudanden :)

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem