Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Krångel med Win7

Krångel med Win7

När jag ska stänga av datorn så kommer det upp en svart skärm som säger att Taskhost.exe ska stänga av ett program innan datorn kan stängas av. Vad jag vet så har jag inga program igång vid avstängningen. Taskhost.exe är ju värd för Windowsaktiviteter om man kollar aktivitetshanteraren. Jag har Googlat på detta fel men inte hittat nån lösning. Finns det nån?
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: 1 2 Nästa »

Hej jigsaw. Testa att ladda ner denna hotfix från microsofts hemsida.
http://support.microsoft.com/kb/975777
Gäller win 7 x86
Tack det ska jag göra. Tack för hjälpen.
det är inte samma fel som du hade förra året i dec ?
Annons
zenit
du menar att jag ska komma ihåg det nu!? mina små grå försvinner i samma takt som fönsterna blir färdiga. Sen så är dom dåliga fruntimmrena värre än brännvinet haha.
zenit
du hade rätt. Sorry om jag dubbelpostat utan att kolla upp. i ögat är jag nu.
Ni ska ha tack!
minnet sviker når man börjar bli gammal.
Hur är windows 7 jämfört med vista? Vad skiljer dem åt?
Löste det sig med ditt problem? Var länken till nån hjälp?
Mitt problem handlade mer om att jag inte startat net framework allt enligt tidigare tråd. Sen så har jag kollat upp lite drivrutiner och annat. Jag har sparat sidan om mina problem inte försvinner. Sen så ska visst den hotfixen ingå i SP1 till Win7 så jag kommer att få den förr eller senare men du ska ha tack för din hjälp Ivobaloo.
Till Andywong kan jag bara säga att det går inte att jämföra Vista och Win7. Jag hade Vista innan jag skaffade Win 7 och jag har en ganska så ordinär dator. Win 7 bara flyter på. Inga saker som slutar att funka titt som tätt och inga blåskärmar eller annat trams. Mindre hugrigt på ramminne med är det. Har då Win 7 Ultimate. Skaffa det om du kan du kommer inte att bli besviken. Hela internet är full av Win7 om man vet var man ska leta .
Ett mycket bra svar där jigsaw till Andywong. I synnerhet om man tänker på rubriken i tråden, hehe.
Ivobaloo.
Det kändes men det skulle jag ha. En skriven käftsmäll eller två så vaknar man. Visst borde jag förklarat lite närmare vad mitt problem består i. Men summan av kardemumman är att Win7 är bättre än Vista. Men det är min högst personliga åsikt. Vissa tycker Win 98se funkar bra och vissa föredrar Win7. Ja allt efter tycke och smak.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem