Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Brutna revben

Brutna revben

ja då var det dags, drattade på endan och knäcke ett par revben.
ont som F... ,

nu till frågan hur lång tid skall man gå med detta.
Någon gipsning var det inte tal om, bara att ta det lugnt.

Har glömt hur J.. ont det gjorde dan efter,
det är nästan 30år sen jag hade detta gissel senast
och har glömt hur länge jag gick med det.
Antal svar på detta inlägg: 24
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Göcke!

Då spelar vi i samma division.

Jag krockade med bil.

Du måste nog ha starka smärtlindrande. Annars kan du inte gå på toa.
Svårt att komma ur sängen.

Det är svårt att säga hur länge plågorna varar. Men räkna med
14 dagar. Så blir du inte besviken.
Stackare. Ja, det gör fruktansvärt ont men det har ju tack och lov en ände även om det verkar som en evighet. Men det är väl bara att lyda farbror doktorn och ta det lugnt. Du ska nog inte skotta snö eller ha den typen av aktiviteter. Men iofs det skulle du nog sluta med ganska snabbt om det var så du försökte. Men se det från den ljusa sidan. Allt har en ände. Ja, ja, Leiake, jag vet att korven har två. (för du hade väl tänkt kommentera det). Men jag får beklaga, Göcke och önska dig snart tillfrisknande.
babo43!



Nu måste jag ju skriva ett inlägg när du ber om det.

Göcke är nog på apoteket och hämtar smärtstillande. Om han har brutit
flera revben så klarar man sig inte utan tabletter. Jag fick morfinsprutor dom
första dagarna på sjukhuset. Dom orkade inte höra mig skrika.

Men jag tror han bara har knäckt ett par. Men det gör ont det oxå.

Vi får säkert höra hur det går.

Annons
Jag har brutit revbenen två gånger så jag vet också vad det vill säga. Första gången gick jag till jobbet (jag jobbade på dagis på småbarnsavdelning) trots att jag hade ont. Men när det var dags att klä på de små för att gå ut förstod jag att detta inte skulle hålla så jag fick ge upp och besöka läkare istället. Den gången fick jag inget smärtstillande och inte sista gången heller. Men huvudsaken är ju att man står ut med situationen. Hellre äta smärtstillande än att ha ont, naturligtvis. Men jag vet inte om det egentligen finns något smärtstillande receptfritt som tar bort smärtan. Tror faktiskt inte det. Men håller man sig bara lugn och låter bli att hosta o dyl så går det ganska bra.
Hej, rasade själv utanför vår port här 27 januari, bröt överarmen o totalkrossade axeln, opererades sen, går fortfarande med mitella o starka värktabletter. Så visst tar det en hemskans lång tid o med mycket värk vid skelettskador, men ca 3 veckor ska väl revben normalt ta.
Det mesta är redan sagt. så krya på dig Göcke.
Men vem skottar snön åt dig då?
Krya på dig Göcke
jaha. så var det polskan som körde ett par skidlopp med brutna revben i OS och tog väl medalj, eller.

Nåja jag beklagar er. Jag vet också att det gör ont som f-n
En sak är säker Göcke, det läkte fortare förra gången, när du var trettio år yngre, krya på dig...
Ursäkta men hon va inte polska utan slovenska. Majdic heter hon.Idrottsmän o kvinnor är vana vid smärta de kan verkligen plåga sig men de återhämtar sig också snabbt. Sen har det nog betydelse om det är en spricka eller om de är helt av Dock fixar kroppen det själv även om det tar tid. Fördelen kan va om man stressar och tror att man inte har tid att vara sjuk så tvingas man att varva ner och ta det lugnt.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem