Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Snö på taket

Snö på taket

Varit på taket och skottat ner snö... 80cm djup. Precis var jag var rädd för!!! Så trillade jag ner!! Men en ,en meter djup snödriva räddade mig,utan skador!!

Men se upp!! Farligare än man tro. Man tror att man kan klara allt!!
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: «1 2

Gubbar:
Nu tänker vi lite utanför boxen stund:

Vad väger mest? En kokt potatis eller samma potatis när man har pressat den?
Ingen skillnad förutom att man får mer volym på den pressade potatisen pga mer luft...

Jämför den kokta hela potatisen med blötsnö (inte mycket luft i den) och den nypressade potatisen med nyfallen pudersnö.

I leiakes fall med trasmattan kan man ju likställa det med att han har mosat ihop den pressade potatisen med massa sås. Potatisen har ju inte blivit tyngre pga detta, utan den extra vikten beror på såsen.
Thomas2!

Jag tror all oro gäller platta tak. Värdelöst!

Är dessutom avrinningen igenkorkad med is. Då har man nog orsak att vara
nervös.

Nu är jag orolig för att min dränering är dålig. Troligen blir det vatten i källaren.
Det är inte så roligt när det börjar töa. Just nu snöar det med flingor som
är lika stora som Corn-Flakes. Det blir kaos.

Jag skall försöka sälja mitt hus till en levnadsglad familj i 30-års åldern. Hus
är inget för gamla gubbar.
Då skulle ju snön väga mer när den är blöt,men vattnet rinner ju av i samma takt! Nu mena jag snö på taket.
Annons
andreas!

Du kan få till det.
Man får vara akademiskt utbildad för att hänga med.

Jag har googlat på detta mysterium med olika snö-sorter. Ingen uppgift är
den andra lik. Alla har sin uppfattning om takets hållbarhet,kontra snömängd.

En hade ett tak som lutade 90°.

Då svarade en annan, att det han beskrev var inget tak.
-Det är ju en vägg.

Nu har jag i alla fall inte dåligt samvete. Jag har skottat.
Det är bra för sömnen.
Ska ju bli nära noll i helgen, då kan man göra det enkelt för sig. Bara att klättra upp på taket med långa bevattningsslangen och vattenspridaren.

Kopplar sedan slangen till varmvattenkranen o eldar uta helvete o sen kan man sitta o titta på när snön rinner av.

Hihi...
leiake:
Jag läste också om "väggen" var det nu var...

Jag känner mig inte överdrivet orolig. Klarar taket 200kg/kvm så innebär det ju ett täcke på ca 2 meter puder men tanten jagade ut mig igår kväll när hon kom hem från jobbet så vårt tak blev också skottat

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem