Onsdag 1 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Gratis Anti-Virusprogram

Gratis Anti-Virusprogram

Hej!
Nån som har en en bra rekommendation av ett bra gratis Anti-Virusprogram? Mitt Norton360 håller på att löpa ut, Jag har Läst om flera gratis virusprogram här på forumet, men vilka var det?
Brinken
Antal svar på detta inlägg: 33
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

snodden har rätt. Vi har alla våra favoriter. Har ni väl hittat era favoriter så låt det vara sen, lek inte och byt i ett kör det skapar bara problem. Jag vet av egen erfarenhet. På tal om att skapa bekymmer. Topnotch: Panda Cloud är det du menar va? Skyddar det AV även mina filer i datorn? Eller skyddar det bara mig så länge jag är på internet. Förklara gärna lite närmare för det verkar intressant.
AVG testade jag för ca ett år sedan och det dödade min dator. Påstod att jag skulle ha minst 50 olika virus och malware och annat mög i datorn.
Jag rensade med AVG och det blev en formatering som följd tyvärr.
Joanna: Du har senaste Avasten kanske?
Jäpp. Panda Cloud. (Nya och fria AVG fungerar på samma sätt.) Vad man sedan har för dator, uppkoppling etc. är ju inte lätt för en utomstående att veta. AVG har haft det problemet att det skriker lite för ofta ibland. Men med aningen tålamod och tid att ställa in det rätt fungerar det perfekt. NOD32 är som sagt annars bland det absolut bästa som går att få. Men kostar lite. Hur det sedan såg ut i Din dator för ett år sedan bland virus och Malwares vet bara Du själv. Allt Gott!
Ursäkta. Ja det skyddar Din dator även om Du inte är uppkopplad.
Annons
jigsaw, jag har 4,8 home edition.
Det bästa antivirusprogrammet är den som sitter bakom tangentbordet och knappar.
Att förlita sig helt på antivirusprogram ger en bara en falsk trygghet. Ungefär som att tro att man kan köra som en idiot på isgata bara för man satt på sina dubbade vinterdäck...
Sunt förnuft, lite försiktighet och ett antivirusprogram ovanpå det blir nog en bra cocktail.
Sen är det som någon nämner att vi har alla våra favoriter men det har nog mer att göra med utseende och användarvänlighet än hur "bra" programmet är.

Sitter själv med AVG och har aldrig haft problem, inte vad jag vet iaf
Lite segt i uppstarten precis som Göcke säger men å andra sidan har jag aldrig varit drabbad av massa falsklarm som någon nämnde. Kanske beror det på var och hur man surfar
Jag kör med Avast och Comodo. Har funkat kanon hitills. Inte ett angrepp som dom inte hittat och snyggt plockat bort. Hittills har min XP-instalation varit fri från "skit" i 7 år.
Leake. Jag skriver med fet stil inte för att du skulle höra dåligt men kanske för att du kanske ser dåligt som jag gör. Enkelt eller hur ? Och vilka regler pratar du om . Dina egna kanske?.

M.v.h
snodden.

Helt ok för min del, jag tror att Leiake blandar ihop det med att skriva med versaler, då skriker man, har man problem med sin syn så tycker iaf jag att man kan få skriva med fet stil, men det är vad jag tycker, men det kanske man inte skall bry sig så mycket om vad jag.
Undrar varför man inte skulle få skriva med fet stil om man behöver det, är detta en regel så tycker jag man borde ändra på det, vad säger ni som bestämmer (göcke) om detta?
skriver ni versaler anses det som att man skriker
Fetstil som rubrik
färgat som att man vill markera
och kursiv som citering (eller färgat)

och man kan alltså blanda dem

att skriva texten fet enbart för att man skall synas
uppfattas som att man höjer rösten. Det bör ni alltså avstå med.
För mycket skämmer också sikten

anser ni att texten är liten och har svårt att läsa den , finns zoom funktionen

så håller jag i regelboken om jag mot förmodan moddar
jag anser nämligen att här skall ni kunna känna av varandra.
för allas trevnad.
/göcke

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem