Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Livstrött

Livstrött

Många har ju depressioner på våren.

Jag har denna åkomma året runt. Det är mer praktiskt.


Mitt liv har varit rena cirkusen. Minst sagt.
Men när man har det för "djävligt" då tar liksom kroppen fart.

Man tänker till. Fattar beslut som man inte kunde drömma om innan.

Antal svar på detta inlägg: 26
Sidor: «1 2 3

Jag tänker på IKEA och Kamprad.

Hur mår han. Rikast i världen. Men han mår pyton. Jag vet!!

Själv mår jag faktiskt bra. Men det kunde varit bättre.

Om man tar en skala 1-10. Hur mår ni??

Jag ligger på en 7:a just nu. Jag hör hur snön rasar från taket.

Det behövs inte mycket som gör en glad.
"Hon skiner upp med världens vackraste leende.
Jag har aldrig blivit så "paff"."

Det är ju bra för henne men jag känner att jag måste vidare!

Detta kanske låter liter lite knäppt men jag tror det är dags för mig att träffa min fader!

Jag kommer bara dö i den fysiska bemärkerlsen!

Min själ kommer leva vidare för alltid och jag har ganska bra plats i himlen!

Bättre än HYCKLERSKAN Carola i alla fall!

HEHE!!

MVH: CONSTANTINE
Nu har jag precis dukat fram en skål
med färska räkor öppnat en flaska vin
och skall rosta lite bröd, och ropa ner
gubben som sitter och tittar på TV!
Så jag mår för tillfället 9 på skalan,(lite ont i ryggen)!
Annons
Ja ja :

Lyssna och lär :..

http://www.youtube.com/watch?v=CQU1QTDxmug
Jag var och hälsade på min gamla mor nu i helgen. Hon bor nu mera på ett sjukhem i väntan på ett boende för vårdberoende. Hon kan inte längre bo kvar i sin lilla 2:a p.g.a. att hon har dålig ballans, och ständigt ramlar omkull och skadar sig. Hon ser och hör dåligt, och har fått problem med att orientera sig. Hon hittade inte längre fram till toaletten i sin lilla lägenhet.

Hon bor nu alltså tillfälligt på ett sjukhem. Hon delar ett rum med en annan liten gumma. Hennes hem är nu en säng och ett bord i hörnet på ett rum. Inte mycket kan man tycka, men hon verkar förvånansvärt nöjd. Hon och den andra tanten ler, och tittar tacksamt på personalen som de berömmer och höjer till skyarna. Personalen är verkligen beundransvärd. De ler tillbaka och gullar faktiskt med lilla mamma och hennes rumskompis.

Det finns sådana där som de där två gummorna, och sedan så finns det några riktiga surkart. De gnäller och klagar, ojar sig och behandlar personalen som några slags tjänstehjon. Jag vet ju inte vad dessa människor haft för ett liv, men jag vet vilket liv min mamma haft. Hon fick ta över sin grundfamilj vid 12-års ålder när hennes mamma dog. Hon tog hand om en alkoholiserad far och 4 yngre syskon. Sedan gifte hon sig med min likaledes alkoholiserade far, och uppfostrade mig och mina två systrar.

Kan det vara så att de som klagar har haft det lite för lätt i livet? De som inte haft det så lätt är nöjda och glada om de får mat och ett vänligt bemötande, medan de andra sitter där och är sura över att livet inte är lika kul som när de var 20. Detta får personalen sota för. Alla som är på det där sjukhemmet är runt 90 och vet givetvis att livet håller på att ta slut. Jag vet inte vad jag tycker om de som tvunget ska deklarera sitt frånfälle i stora ord m.m. Det känns lite som den där arbetskamraten som är missnöjd sin tjänst år efter år, och "Minsann ska söka nytt jobb!". Alla önskar att surpuppan ska göra slag i saken, men det sker ju givet vis aldrig. Jönsen fortsätter bara att sprida dålig stämning.

Ofta när jag tänker på hur världen ser ut och hur mörkt man ser på saker brukar jag tänka på dom stackars gatubarnen i Indien som svälter halvt i hjäl och sniffar lim och krigsbarn som fått armar och ben bortsprängda och hela familjen mördad men ändå klarar sig så brukar jag tänka :

"Att klarar f***e mig sig dom det så ska jag f***e mig också klara av att kämpa vidare och vad f*n sitter jag här och gnäller över eftersom det kunde varit 1000ggr värre"

Och det får mig att se saker mycket klarare och vilja kämpa vidare! Så jag kommer nog inte att försvinna i första taget.

Den här världen behöver räddas!

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem