Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Hur ärliga är vi

Hur ärliga är vi

Om ni hittade en kasse med tusenlappa i skogen.

Vad skulle ni då göra?

1. Går där ifrån och låtsas som ni inte sett dom?

2. Ringa polisen?

3. Ta kassen och behålla pengarna?
Antal svar på detta inlägg: 26
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Thomas2!

Är sedlarna lite rosa så ringer jag polisen. Då hamnar jag i Smålandsposten.

Är dom inte för många i kassen då snor jag dom. Direkt!

Är det för mycket. Då sover jag på saken.

Detta har hänt mig. Det handlade om 70.000. Idag är detta 1 milj.

Jag ringde och undrade hur man skall göra. Min kompis har hittat 70.000.
Man kör alltid med tredje man när man ringer myndigheter i detta spörsmål.

-Säg till din kompis att han säger sanningen. Då sover du bättre.
Jag väljer alt. nr 1

Anledning: Jag vill inte blir jagad av "Ägaren" till pengarna resten av livet!!!

Tänk att bli jagad av Maffian !!! Hur trygt sover man då???
Om nån är så dum att lämna pengar i skogen så är det garanterat stulna pengar. Självklart ringer jag polisen och hoppas på 10% i hittelön.
Annons
Inte ska man väl betraktas som oärlig bara för att man städar bort lite plastskräp från skogen...
Jag skulle inte ens tänka tanken att ta med mig påsen. Jag skulle ringa polisen och berätta om pengarna istället.
Redan i unga år fick jag lära mig att att aldrig ta något som inte är mitt. Och min mamma sa så här: "En tjuv sover aldrig gott"! De orden har följt mig genom livet och jag har uppfostrat mina barn att alltid tänka så. Och jag hör nu mina barnbarn säga "En tjuv...." när de leker något då tjuvar är med.
Ärlighet varar längst.
Näe, jag skulle nog vara ärlig i det fallet. Det är pga sömnen, lika som Estrids mamma sade.
Annars hade det varit kul att kunna ha grymt mycket med pengar någon gång.
Håller med Estrid till 100%. Bra talat och så har även jag uppfostrat mina fyra barn.
Jag skulle ta rubbet.. utan att må dåligt

leiake skulle få 25% av sedlarna bara för att förgylla hans vardag, det kan han vara värd. obs (ingen sarkasm)
jag skulle dock kräva av leiake att han bjöd på en middag på en restaurang så vi kunde fira lite ..
då skulle ju inte 25% av pengarna vara bortkastade .. resten slarvar jag säker bort på egen hand ...

Drater, kanske inte ska skämta så mycket om en sån här sak, eller är allt ett skämt. Jag vet inte???
IvoBaloo. Varför skulle det vara ett skämt??

Om jag hittade en kasse tusenlappar i skogen imorgon tex så skulle detta vara mitt val.
det var inte meningen att vara lustig eller nåt annat utan helt ärlig ..

varför tycker du jag skämtar eller vadå ?? vad är problemet .. ??

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem