Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Hur ärliga är vi

Hur ärliga är vi

Om ni hittade en kasse med tusenlappa i skogen.

Vad skulle ni då göra?

1. Går där ifrån och låtsas som ni inte sett dom?

2. Ringa polisen?

3. Ta kassen och behålla pengarna?
Antal svar på detta inlägg: 26
Sidor: «1 2 3

HeanHäxan !

Jag vet hur det känns att hitta stora pengar.

Jag låg inte sömnlös,men hade andra bekymmer som mäts i promille.

Efter 2 veckor så stod jag inte ut längre. Om man är normalmänniska
så blir det så.

Det gnager och gnager.
leiake- ha ...det är så det är, jag är i det närmaste bankrut nu var ut med 50000 tusen i restskatt den här månaden ... suck ... jobbigt som faan ,,, men jag ska styra upp allt till nästa månad ... försöka .. dock ...
Jag ska sälja lite saker så ordnar det sig ... hoppas jag...
Tom Tom ! Man kan bara tacka posten för att de
vidarebefodrar plånböckerna, även om de är länsade
på pengar!
Jag har själv fått tillbaka min plånbok på
det viset, länsad på någon tusenlapp, men körkort
och övriga kontokort var kvar!
Jag är mycket tacksam!!
Annons
pensionär!

Det låter ju som en saga.

Men jag vet att du har dolt dina PIN-koder som du har i plånboken på ett smart sätt. Klistrar man sin PIN-kod bak på kortet. Då är man inte smart.

Jag har ditt system med att dölja PIN-koder i min plånbok. Det är suveränt.
Inte bara vid stöld. Jag fick hjärnsläpp häromveckan. Då var det bra att ha
ditt system.

Det är så genialt så vi avslöjar det inte.

Om ingen ber om det!
Jag skulle givetvis genast anmäla upphittandet av en tom kasse! Nä jag vet ärligt talat inte. Det beror nog lite på summan. Jag tryckte en gång fel i en bankomat. Det kom ut 5000 istället för de 500 som jag trodde att jag knappat in. Jag får erkänna att min första tanke var inte att springa in på banken och upplysa dem om felet på deras bankomat. Det var väl snarare så att jag funderade på att göra ett uttag till, men innan jag hann göra något sådant så upptäckte jag mitt misstag.

På tal om upphittade pengar. Är det någon som någonsinn hört talas om att pengarna från gågot av alla dessa värdetransportrån återfunnits? Tjuvarna brukar plockas in en efter en, men pengarna......?
En tysk man var och tankade bilen,han hade en handledsväska med pengar i 1200:- EUR.

Han lade den på biltaket när han tankade,väl färdig satte han sig i bilen och körde.

Väskan föll av bilen,men en hedelig kvinna hittade den och lämnade in den på bensinmacken.

Ägaren som upptäckt sitt misstag,vände tillbaka till macken,och kunde få tillbaka sina pengar.

Tror ni han blev glad!!

Men att hitta stulan pengar,det är nog inte roligt.

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem