Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Dödshjälp

Dödshjälp

Är ni för eller emot dödshjälp.

Jag är för. Jag tycker det verkar ohumant att låta folk ligga i många år och
"glo" i taket.

Man blir ju rädd. Tänk om man får en stroke och blir förlamad. Varför skall
man då ligga där och plågas. Ofattbart!
Antal svar på detta inlägg: 47
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

I hennes situation är det ju ingen tvekan, hon vill ju dö, och hon skulle ta sitt eget liv om hon bara kunde, men där till är hon ju inte kapabel.
leiake
Dum kommentar läs tidningar och håll dig informerad! Vad Du tycker är ointressant!
Jag försöker seeda så mkt böcker jag bara kan så det brinner i linan om genteknik som jag orkar för att ge såna som hon ett sista hopp men det går då himla långsamt må jag då säga!

Men en sak är säker och det är att jag slåss för att hon ska få ett värdigt liv eller ett värdigt slut!

Annons
EDIT:

Tänk en dag att kunna klona hennes ryggmärg så hon får en ny och hon kan börja gå och andas igen!!!

WOW...vilken grej va???


Under dom ggr jag varit nära döden har jag aldrig sett vare sig Gud eller Djävulen men om hon nu vill sluta sitt liv så vill jag att hon hälsar från mig att GUD är en stor d-la skitstövel!!!

Och jag hoppas hon ger honom en rak d-la höger från mig!

Han/Gud är inte värd mera än så!

Grrr!!!
Det är självklart för oss som har läst i tidningarna om vi är för eller emot aktivt dödshjälp, men jag tror inte att någon här har läst läkarnas prognos.

Socialstyrelsen har ju ett mycket svårt uppgift framför sig att avgöra om ett liv ska slockna för gott eller inte...

För tänk er nu om man nu avslutar en människas liv (med Aktiv dödshjälp) och att efter ett halvår eller två kommer en lösning som kan ha förbättrat den personens livsituation väsentligt, vem bär då ansvaret för den människans öde.? Den som stängde "kranen" eller.....

Så länge det finns liv så finns det hopp, och tekniken går ju framåt med stormsteg, så kanske, kanske.....

PonGot du är läkare och jag är helt övertygad om att du vet vad du pratar om och håller med dig...

http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/samhalle/article6804455.a
b

Så länge det finns liv så finns det hopp....
www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/samhalle/article6804455.ab

Tar man bort http:// i början på länken så får den i regel plats på en rad.

Här är ett typexempel.

artikeln av Martin Engqvist är ett bra xempel på att frågan är mer än bara ja /nej
Testen i Aftonbladet har utnyttjats av 200 000 människor.

199 000 är för dödshjälp. Så många eniga har jag aldrig sett i en enkät.

Så vad väntar våra myndigheter på.
Jag bara undrar varför vi människor tycker, att det är självklart att ett djur ska avlivas när det plågas ? Gör vi inte det är vi djurplågare och omänskliga. Men att låta en människa som ber att få slippa sina plågor det kan vi inte hjälpa till med. Gör vi det då är vi brottslingar. När det på sjukhus kommer in ett trafik offer som är hjärn död men har ett hjärta som slår, är det inte dödshjälp att stänga av alla livsuppehållande apparater? Jo då går det bra för det är någon som behöver hans hjärta, konstigt tycker jag. Jag är för aktiv döds hjälp och aktiv hjälp för att leva, men på den hjälp behövandes villkor.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem